جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 450116
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
اسرائیل واعظ مسجدالاقصی را ممنوع الخروج کرد

حوزه/ منابع خبری در سرزمین های اشغالی گفته اند که رژیم صهیونیستی، امام جماعت و واعظ مسجدالاقصی را ممنوع الخروج کرده و حتی مانع از بازدید وی از مناطق اشغالی کرانه باختری می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از عرب نیوز، رژیم صهیونیستی شیخ اکریما صبری امام جماعت مسجدالاقصی را ممنوع الخروج کرده و وی دیگر اجازه بازدید از مناطق اشغالی کرانه باختری را نیز ندارد.

واعظ مسجدالاقصی اخیرا سخنان انتقادی علیه انتقال سفارت خانه آمریکا در اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس(مسجدالاقصی) گفته و رژیم صهیونیستی و آمریکا را به سبب این تصمیم مورد انتقادات شدید قرار داده است.

این خبر توسط چندین منبع خبری در فلسطین اشغالی تایید شده، در ادامه شیخ صبری اعلام کرده ممنوع الخروج بودن او مانع سکوت وی در مقابل تصمیمات غلط و غیرقانونی اسرائیل نمی شود.

وی از  خانه اش در بیت  المقدس اشغالی گفت: این یک تصمیم ناعادلانه دیگر اسرائیلی ها برای خفه کردن صدای فلسطینیان است.

واعظ مسجدالاقصی گفت: یک رابطه آشکار میان تصمیم آمریکا در رابطه با بیت المقدس و تلاش های آن ها برای محدودسازی نمادی رهبران مردم فلسطین به چشم می خورد.

ناصر ابوشریف یک گارد مسجدالاقصی نیز گفت: مقامات اسرائیلی تحمل ندارند که می بینند شیخ خارج از کشور سفر می کند و حقیقت را برملا می کند. آن ها حتی مانع از ارتباط برقرار کردن وی با مردم خودش می شوند.

وی افزود: ما در شهر خودمان در سایه محاصره قرار داریم و تنها می توانیم از خدا بخواهیم که ما را از بی عدالتی اسرائیل نجات دهد.

ساری بشی مدیر دیدبان حقوق بشر در سرزمین اشغالی نیز در این باره به خبرنگاران گفت: محدودیت های مشابه ممنوع الخروج بودن، از فقدان فرآیند قضایی برخوردار هستند و هر زمان که مقامات از شفافیت خبری و عدالت پیروی نکنند، ما باید جلوی آن ها ایستادگی کنیم و زیرسئوال برده شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha