چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش گفتمان ولایت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مدیر دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در همایش گفتمان ولایت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مدیر دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در همایش گفتمان ولایت در رابطه با انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران موفقترین انقلاب در میان انقلابهای مختلف جهان در طول چهارصد ساله اخیر است. دلیل آن هم تنها در دو موضوع میباشد، یک تحقق حاکمیت اسلام در ایران و دیگری صدور انقلاب در جهان است.

وی درباره تحقق حاکمیت اسلام در ایران تصریح کرد: پنجاه و هفت کشور اسلامی در جهان وجود دارد که قانون اساسی هیچکدام از اسلام و قرآن اقتباس نشده و تنها قانون اساسی ایران است که از قرآن گرفته شده، چهل سال است مجلس ایران یک ماده قانون خلاف اسلام تصویب نکرده است. تنها کشوری که در عالم قوانینش اسلام محض است ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی به دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و اجرای عدالت در جامعه را یکی از دستاوردهای مهم این انقلاب برشمرد و بیان کرد: ما توانستیم دهک پایین جامعه که شامل یتیمان، بیوه زنان، از کار افتادگان و... است را مورد توجه قرار دهیم. کمیته امداد با یک فرمان امام خمینی (ره) راه اندازی شد و امروز پنج میلیون نفر تحت پوشش آن هستند. در حالی که در کشورهای اطراف ما اینچنین مسالهای وجود ندارد.

وی رشد علمی را دیگر دستاورد مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: رشد علمی دستاوردی دیگر است. هم در علوم تجربی و هم در علوم اسلامی. بنا بر فرموده رهبری، طبق آمار سازمان ملل شتاب علمی ایران سیزده برابر رشد متوسط جهان است که این عمدتا در علوم تجربی است.

وی در رابطه با آمار رشد علوم اسلامی گفت: تعداد رشتههای علوم دینی در همه جا معمولا زیر ده تا است. پیش از انقلاب در ایران هم وضعیت اینگونه بوده است اما به برکت انقلاب و رهنمودهای امام و رهبری کار تولید دانش و رشتههای جدید آغاز شد و اکنون تعداد رشتههای علوم اسلامی به بیش از صدو چهل رشته رسیده است.

مدیر دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه در رابطه با صدور انقلاب اسلامی به جهان پرداخت و گفت: انقلاب ما بیش از آنکه فکر میکردیم توسعه پیدا کرده، امام روز اول با صلابت اعلام کرد ما انقلابمان را در جهان صادر میکنیم. دشمنان تلاش زیادی کردند تا این امر صورت نگیرد اما با لطف خدا پیش رفتیم و موفق شدیم.

وی افزود: روزی دشمنان ما عراق را بر علیه ایران حرکت دادند اما نتیجه آن این شد که امروز عراق بازوی ما شده است. امروزه عراق و سوریه و لبنان بازوی جمهوری اسلای در جهان شدهاند. امروزه ایران هم‌مرز اسراییل است. قبل از انقلاب در خیلی از کشورهای مسلمان جهان خبری از تشیع نبوده است اما امروزه حتی در کشورهایی چون گینه و اندونزی تشیع حضور فعال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی ادامه داد: امروزه بیش از ده هزار طلبه خارجی از نود کشور دنیا در قم در حال تحصیل هستند که هفده هزار نفر روحانی خارجی فراغ التحصیل به کشورهای خود برگشتهاند و در حال فعالیتند. این‎ها بخشی از جلوههای حضور فرهنگی انقلاب اسلامی در جهان است.

وی به فعالیتهای دشمنان ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: اگر امروز آمریکا و اروپا با ما دشمنی میکنند، حق دارند. زیرا پایههای حکومتشان ضعیف شده است. اندیشه سلطه ستیزی در اسلام و دنیا دارد پیش میرود. دشمنان ما باید عصبانی باشند. ما ذرهای نباید به وفاداری آمریکا و اروپا اعتماد داشته باشیم. آنها اهل عمل به پیمان نیستند، لذا رهبری فرمودند برای ادامه برجام از آنها تضمین بگیرید. برجام تنها یک بازی سیاسی است و راه حل انقلاب ما در ایمان جامعه، اقتصاد مقاومتی و صدور انقلاب است.

مدیر دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به شاخصههای حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: از شاخصههای مهم حوزه انقلابی اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه است. اگر روزی همه روحانیت ایران به این موضوع رسیدند، انقلاب ما پیروز است. شاخصه دوم اطلاع از حوادث سیاسی کشور و دارا بودن بصیرت و اقدام به هنگام است. روحانیون باید بدانند چه حوادث سیاسی در حال جریان است.

 ‌وی افزود: پیکر روحانیت زخم خورده است. بارها انقلاب کردیم اما فریب خوردیم و انقلاب را از دست دادیم. در انقلاب مشروطه مراجع جلو آمدند و این کار شد. اما غفلت روحانیت منجر شد که دولت مردان سکولار مسولیتهای حکومت را به دست گرفتند و فضا را برای دیانت آنقدر تنگ گرفتند که زمانی که صدای یک مرجع بلند شد اعدامش کردند و حکومت را کامل به دست گرفتند. دیگر اجازه نخواهیم داد باری دیگر زخم به روحانیت وارد شود و باری دیگر سکولارها خنجر از پشت بزنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha