جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نبویان

حوزه/ حجت الاسلام نبویان با اشاره به اینکه اگر در وضع فلاکت باری هستیم که علت آن نوع سیاست گذاری غیر دینی و ضد دینی است، گفت: ما مثل برخی روشنفکرها قائل به دین حداقلی نیستیم دین همه جا برنامه دارد و دلیل عمده مشکلات امروز نفی دیپلماسی دینی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمود نبویان امروز در مدرسه دارالحکمه اصفهان در جمع روحانیون با اشاره به این که اگر در وضع فلاکت باری هستیم، علت آن نوع سیاست گذاری غیر دینی و ضد دینی است، تصریح کرد: ما مثل برخی روشنفکرها قائل به دین حداقلی نیستیم؛ دین همه جا برنامه دارد و دلیل عمده مشکلات امروز نفی دیپلماسی دینی است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسلام و قرآن کریم دیپلماسی دارد و همه روابط بین المللی را شرح داده اند که امروز آنرا زیر پا گذاشتند و این بحران را رقم زدند.
وی با اشاره به آیه 89 سوره نساء وَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ کَما کَفَرُوا فَتَکُونُونَ سَواءً فَلا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ أَوْلِياءَ حَتَّي يُهاجِرُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَخُذُوهُمْ وَ اقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَ لا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ وَلِيًّا وَ لا نَصيراً و با بیان تفسیر آیت الله جوادی آملی ذیل این آیه عنوان کرد: این آیه به صراحت گفته نباید دشمن را به ولایت بپذیرید که ولایت در این جا سه معنی محبت، عدم همکاری و عدم پذیرش قیادت دشمن است.
حجت الاسلام نبویان با بیان این که انبیا آمدند با خدا ببندند و با کدخدا بجنگند، خاطرنشان کرد: بدون اینکه کفر به طاغوت داشته و به خدا ایمان داشته باشید، صعود نخواهید کرد.
وی با اشاره به آیه 8 سوره نساء اظهار کرد: نباید به کفار و دشمنان لبخند زد و القای مودت کرد، چرا که این نص صریح آیه قرآن و فرمان خدا است.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha