جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از کتاب «مُختارات مِن مَخْطوطاتِ تُرکیا»

حوزه/ کتاب «مُختارات مِن مَخْطوطاتِ تُرکیا» تألیف محقق طباطبایی عصر امروز در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  عصر امروز در مراسمی که در کتابخانه و بنیاد محقق طباطبایی برگزار گردید، از کتاب «مُختارات مِن مَخْطوطاتِ تُرکیا» رو نمایی شد.

در این مراسم که با حضور علما و شخصیت های حوزوی از جمله آیت الله سید علی میلانی، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت العظمی الله سیستانی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی تولیت کتابخانه مرحوم آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، حجت الاسلام والمسلمین  سید علی عماد رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام  والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد و جمع دیگری از حوزویان و فرهیختگان  حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی طباطبایی یزدی در خصوص کتابخانه و بنیاد محقق طباطبایی گفت: مرحوم محقق طباطبائى داراى كتابخانۀ بسیار نفیس و كم‌نظیرى بود كه محصول یک عمر تلاش و پژوهش پیگیر ایشان در زمینه میراث مكتوب اسلامى، شناخت نسخ خطی و متون کهن اسلامی خاصه دربارۀ اهل بیت علیهم السلام بود.

وی اظهار داشت: یكى از مؤسساتى كه بیشترین ارتباط علمى را با محقق طباطبائى داشت، مؤسسۀ آل البیت علیهم السلام به ویژه حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانى بود که از هیچ كوششى در راستاى فعالیت مؤسسه و احیاى فرهنگ مكتوب شیعه دریغ نمى‌ کردند.

مدیر بنیاد محقق طباطبایی تصریح کرد: کتاب خانه این بنیاد در ابتدا کار خود را با 9 هزار جلد آغاز کرد؛ اما اکنون داراى بیش از بیست هزار جلد كتاب چاپى، بیشتر به زبان عربى و فارسى، در زمینه‌هاى مختلف علوم، مانند علوم قرآن و تفسیر، تاریخ، تراجم و رجال، حدیث، فقه، اصول، ادبیات، كتابشناسى و فهارس نسخ خطى است.

وی افزود: از مجموعه‌های مهم در کتب چاپی کتابخانه، فهارس نسخ خطی کتابخانه‌های جهان است که به همت محقق طباطبائی تهیه شده است و مجموعه‌ای ارزشمند است، کتابهای چاپ عکسی، مباحث مربوط به نسخ خطی و کتابشناسی‌ها نیز از مجموعه‌های قابل توجه این مخزن است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی عنوان کرد: مختارات من مخطوطات ترکیا؛ تألیف سیدعبدالعزیز طباطبایی و به کوشش سیدمحمدحسین حکیم گرد آوری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha