جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به این که اثرگذاری تبلیغی در ماه مبارک رمضان دو چندان است، گفت: مبلغان از ظرفیت تبلیغی ماه مبارک رمضان در جهت تقویت معنویت و بصیرت در جامعه بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، امروز در جمع مبلغان مستقر این شهرستان با تبریک فرا رسیدن ماه پرفیض رمضان بر ضرورت بهره گیری حداکثری از این ماه با فضیلت تأکید کرد.

وی با بیان این که این ماه ظرفیت معنوی بسیار بالایی دارد و همه برنامه های این ماه پر برکت باید با محوریت قرآن کریم صورت گیرد، افزود: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و مبلغان دینی باید توجه ویژه ای به برنامه های قرآنی داشته باشند.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: در همه لحظات ماه مبارک رمضان باید سعی کنیم که مهمان خوبی برای پروردگار عالم باشیم، زیرا ماه رحمت و غفران و برکت است ماه بندگی و خضوع و خشوع در مقابل حضرت حق است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودشناسی، خودسازی و ماه تحول است، تصریح کرد: این ماه پر فیض الهی ماه احساس مسئولیت اجتماعی و ماه تبلیغ و رساندن پیام خدا و سیراب کردن تشنگان، کامل معرفت و معنویت از زلال فرهنگ قرآنی و معرفت ربانی است.

وی با اشاره به این که مساجد نیز برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های ماه مبارک رمضان آماده خواهد شد، ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی این مسأله در تلاش هستند تا زمینه ای برای بهره‌گیری حداکثری از ماه مبارک رمضان را برای همه مؤمنان فراهم کنند.

حجت الاسلام صادقی نخستین و مهم ترین علت حضور مبلغان در مناطق مختلف استان را در مرحله اول برگزاری نمازهای جماعت و سپس بیان و تکرار احکام و مسائل مبتلابه برای مردم و انجام فعالیت های قرآنی عنوان کرد.

وی با بیان این که امروز بیش از پیش ضرورت تبلیغ اسلام ناب در جامعه اسلامی احساس می شود، افزود: با توجه به شبهه افکنی های گسترده دشمنان در جامعه، حضور جهادی و اثرگذار روحانیت در جهت شبهه زدایی در جامعه بسیار ضروری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری همچنین با تاکید بر این که هدایت بدون تبلیغ امکان پذیر نیست، ادامه داد: برای انتقال پیام نیاز به تبلیغ است و امروز این تکلیف خطیر بر عهده علما و مبلغان دینی است.

حجت الاسلام صادقی  در ادامه سخنان خود تبیین احکام و مسائل روز در مساجد را از وظایف مهم روحانیت در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: شرح احکام دینی و بررسی مسائل روز موجب رشد و آگاهی می شود.

وی با تاکید بر این که مبلغان باید با اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان ارتباط خوبی داشته باشند، یادآورشد: مبلغان در هر منطقه قطب وحدت هستند و باید در برنامه ریزی ها وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که یک ماه خودسازی و عبادت خالصانه می تواند، زمینه تقویت روحانی یک سال مصون ماندن از گناه را به وجود آورد، تصریح کرد: مساجد بزرگترین و مقدس ترین سنگر تقوا و پرهیزکاری هستند و باید در ماه رمضان ندای توحید و ایمان از آن به همه جا منتشر شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha