پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری فرمانده سپاه سمنان

حوزه/ فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه شناساندن ماهیت واقعی دشمن از اصلی‌ترین وظیفه رسانه است، گفت: بدعهدی آمریکا اثبات غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا برای نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سردار حسن حسن‌زاده، ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان، به میزبانی سالن جلسات حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان اظهار داشت: خرمشهر نماد و الگوی مقاومت و ایستادگی است که آزادسازی آن در تاریخ جهان و ایران به‌عنوان برگ زرینی در تاریخ درخشان دفاع مقدس همواره ماندگار خواهد بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس و همه جنگ‌های چند دهه گذشته بی‌نظیر بوده است و باید دستاوردهای این مقاومت جانانه تبیین شود.

وی با اشاره 27 اردیبهشت‌ماه روز روابط عمومی و ارتباطات افزود: هر جا که بحث از رسانه و اصحاب رسانه به میان می‌آید، ناخودآگاه یاد شهید گران‌قدر، سید مرتضی آوینی می‌افتیم که الگو و اسوه بی‌نظیری در عرصه فرهنگ و رسانه هستند.

سردار حسن‌زاده با اشاره به پیمان‌شکنی‌های پیاپی آمریکا و خروج از توافق برجام خاطرنشان کرد: بدعهدی آمریکا در توافق‌نامه برجام اثبات شدن غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا برای نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم ما نیز که دوران دفاع مقدس را درک نکرده بود امروز غیرقابل‌اعتماد بودن امریکا را تجربه کرد، افزود: ترامپ اعتراف دارد که برجام نتوانست شعار «مرگ بر آمریکا» را در ایران از بین ببرد و از دید او برجام قادر به کاهش قدرت نفوذ ایران اسلامی در جهان نبوده و به همین دلیل پرخاشگری می‌کند و ترامپ از اینکه برجام نتوانسته جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد عصبانی است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه اختلافات ما با نظام سلطه اختلاف در مسائل فکری بنیادین، اعتقادی و ایدئولوژی است و این اختلافات عمیق با یک قرارداد و قطعنامه برطرف نخواهد شد، گفت: شناسایی و شناساندن ماهیت واقعی دشمن از اصلی‌ترین وظیفه رسانه‌ها است و رسانه‌های زیر نفوذ قدرت‌های جهان این‌گونه القا می‌کنند که خروج آمریکا از برجام از موضع قدرت بوده درحالی‌که عکس این ماجرا واقعیت دارد و رسانه‌های ایران در روشنگری این موضوع رسالت مهمی دارند.

وی با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و نظام سلطه با اصل و اساس جمهوری اسلامی و با انقلاب اسلامی که مبتنی بر موازین ناب اسلامی است، مشکل‌دارند، بیان کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی منافع آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه از بین رفته است و عصبانیت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از جمهوری اسلامی، به‌واسطه این موضوع امری طبیعی و بدیهی است.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه معرفی و آگاهی‌بخشی به افکار عمومی درباره جنایت‌ها، کودکشی و بدعهدی استکبار جهانی رسالت اخیر رسانه‌ها در شرایط فعلی جامعه است، گفت: رسانه‌های داخلی با تقویت روحیه عزت ملی و نشر راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه اصلی روشنگری خود را ایفا کنند و با اعلام رسمی خروج امریکا از برجام خوشبختانه آحاد مردم، مسئولان، نخبگان، خبرگان و ... به یک فهم مشترک از بدعهدی آمریکایی‌ها و دشمنی دائمی آن‌ها با انقلاب اسلامی رسیدند.

وی اذعان کرد: آمریکایی‌ها از انقلاب اسلامی شکست خوردند و لذا از ما عصبانی هستند، چراکه منافع خود را در منطقه از دست دادند و ما در مقابله با آمریکا با یک دشمن بدعهد، بی‌تعهد و قلدر روبرو هستیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه استقلال فکری و شخصیت مستحکم در کار خبر و رسانه یک شرط مهم است و همواره باید از سوی اصحاب رسانه حفظ شود، تصریح کرد: خبرنگاران باید عرق ملی و تعهد دینی داشته باشند و خبرنگاری که این‌گونه باشد، تحت تأثیر مناسبات سطحی و سیاسی قرار نمی‌گیرد و همواره مواضع محکم خود را بر همه امور ارجحیت می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha