پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های سخنرانی و تفسیر حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه اول ماه مبارک رمضان را تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، اظهار داشت: رمضان، ماه عبادت و بندگی و راز و نیاز با معبود جهان است، در روایات اسلامی تأکید شده که در این ماه با توجه و خضوع بیشتر، نمازها را به‌جا آورید و از نمازهای مستحبی در شب و روز غفلت نورزید و بدین ترتیب با یک تمرین یک‌ماهه همه مؤمنین می‌توانند به عبادت خالص‌تری دست یابند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است، تصریح کرد: در ایام ماه رمضان برنامه‌های متعدد و متنوعی ویژه زائران تدارک دیده‌ شده که از ابتدای ماه مبارک در اماکن متبرکه آغاز خواهد شد.

وی افزود: ویژه دهه اول ماه رمضان برنامه سخنرانی در همه اماکن حرم رضوی برگزار می‌شود که محوری‌ترین برنامه‌ها در رواق امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در دهه اول ماه رمضان بعد از نماز صبح حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در ادامه مداحان و ذاکران مدیحه‌سرایی می‌کنند.

وی از برنامه تفسیر تولیت آستان قدس رضوی خبر داد و عنوان کرد: برنامه تفسیر موضوعی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هرروز قبل از نماز ظهر و عصر ساعت 11:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و بعد از اقامه نماز نیز حجت‌الاسلام کازرونی برنامه سخنرانی خواهد داشت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره برنامه سخنرانی شب‌های ماه مبارک رمضان گفت: حجت‌الاسلام عباس فرازی نیا در دهه اول قبل از نماز مغرب به ایراد سخنرانی می‌پردازد و حجت‌الاسلام قرائتی نیز هر شب از ساعت 22:30 برنامه درس‌هایی از قرآن خواهد داشت.

وی افزود: برخلاف سال‌های گذشته با توجه به سرد و بارانی بودن هوا، برنامه‌های شب نیز در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و درصورتی‌که هوا مساعد شد برنامه‌ها در صحن جامع رضوی برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: در دیگر صحن‌ها به‌ویژه مسجد گوهرشاد، رواق درالحجه، حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و ... برنامه مداحی و سخنرانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha