شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: جنگ تمام عیار بین حق و باطل هر روز علنی تر و شدید تر می شود، شیطان بزرگ به تعهد خود در برجام عمل نمی کند و به دنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان و در صدد از بین بردن اتحاد بین مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی شامگاه امروز در نشست پاسخ به پرسش های دینی(زمزم معرفت) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بندگی و بخشش است، اظهار داشت: عید واقعی ازآن افرادی است که با نیت خالصانه وارد ماه رمضان می شوند.

وی به حرام بودن ربا اشاره کرد و افزود: هر فتوایی را که فقیه بیان می کند قطعا ریشه روایی و قرآنی دارد، بنابراین اگر فتوایی پیرامون حرام بودن ربا صادر شده حتما از سوی پروردگار است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ممکن است فقها در استنباط برخی مسائل، با یکدیگر اختلاف داشته باشند اما در بیان حکم، همه فقها از سنت و قرآن دستور گرفته اند.

وی با بیان اینکه غرب می خواهد با تهاجم فرهنگی مسلمانان را تحت تاثیر قرار دهد، تصریح کرد: دوستی و زندگی با سگ یکی از مسائلی است که غربی ها وارد جامعه مسمانان کرده اند، به همین دلیل برخی افراد سوال می کنند که در کجای قرآن به نجاست و حرام بودن سگ اشاره شده است، نجاست سگ از مسلمات ائمه و اولیا الهی بوده اگرچه ممکن است حکم آن مانند مسائل جزئی زکات و خمس در قرآن کریم نیامده باشد اما قطعا در دستورات و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تاکید کرد: خداوند درآیه 275  سوره بقره می فرماید، برخی مسائل در قرآن کریم وجود دارد اما برخی مسائل در سنت پیامبر(ص)؛ از این رو افرادی که به دنبال سود بی تلاش می گردند برای عمل نکردن به قوانین ربا، قیاس شیطانی کرده و فرقی بین بیع و ربا نمی گذارند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، قرآن کریم را اساسنامه دانست و عنوان کرد: همانطور که همه مسائل در قانون اساسی نیامده و توضیح آن در آیین نامه های آن وجود دارد به همین دلیل اساس نامه قرآن کریم در آیین نامه آن که سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، وجود دارد.

استاد حوزه علمیه، مسافرت در ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: عمل فردی که برای شکستن روزه از شهر خود به شهر دیگر سفر می کند کراهت دارد، اما اگر فردی طبق حکم فقها دائم السفر است کراهتی در شکستن روزه اش وجود ندارد.

وی به ضرورت وجوب نماز در قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: نماز نماد دوستی انسان با خداوند است و جزو سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) است. نماز ستون دین است و در قرآن کریم نیز چند آیه پیرامون نماز وجود دارد، بنابراین نماز طبق سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) جزو واجبات به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی به خروج آمریکا از برجام اشاره و تصریح کرد: جنگ تمام عیار بین حق و باطل هر روز علنی تر و شدید تر می شود، شیطان بزرگ به تعهد خود در برجام عمل نمی کند و به دنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان و در صدد از بین بردن اتحاد بین مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه با حمایت از کالای ایرانی می توانیم در جنگ میان حق و باطل پیروز شویم، ادامه داد: انتخاب این شعار از سوی مقام معظم رهبری دارای پیام هایی است، به این معنا که ما نباید ثروت خود را تبدیل به دلار کنیم درواقع یعنی نباید نیازی به دلار داشته باشیم، چرا که انسان در جنگ، آذوقه داخلی خود را به دشمن نمی دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha