جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدابنده

حوزه/ مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برای رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده شود زیرا در این زمینه بسیار نیازمند ارائه راهکار و محتوای فرهنگی‌ و تربیتی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر قاسم علی خدابنده در چهارمین جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه خراسان و آموزش ‌و پرورش در محل مرکز مدیریت این حوزه تاکید کرد: برای رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه که در سند تحول آمده است، باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و نهادهای فرهنگی در زمینه توانمندسازی دبیران استفاده شود، زیرا در این زمینه بسیار نیازمند ارائه راهکار و محتوای فرهنگی‌ و تربیتی هستیم.

وی با اشاره به آیه «مَن عَمِلَ صالِحًا مِن ذَکَرٍ أَو أُنثیٰ وَهُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً»(نحل/97)، گفت: اشتراک حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش در ابعاد آموزشی، فرهنگی و تربیتی بسیار زیاد است. 

خدابنده افزود: از طرفی رویکرد آموزش‌ و پرورش کشور به‌ویژه خراسان رضوی نسبت به مسائل فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی بر اساس سند تحول بنیادی تغییر کرده و قوی‌تر از گذشته شده و طبق آیه شریفه یاد شده، بحث حیات طیبه در این سند مطرح شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به مثالی در این زمینه، گفت: نحوه برخورد با نوجوانان با وجود شرایط کنونی جامعه و مباحثی مثل اینترنت و موبایل بسیار اهمیت دارد که متأسفانه در بسیاری از موارد آن محتوای مناسب برای ارائه به دبیران در اختیار نداریم و اگر دانش‌آموز احساس کند که دبیر و معلم پاسخگوی نیازهایش نیست برای تأمین آن به سمت‌های دیگری کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه درون‌مایه کارهای فرهنگی، تعالیم اسلام است و متخصص این تعالیم طلاب حوزه های علمیه هستند، تصریح کرد: این کمیته فرصت مغتنمی است که از حضور این متخصصان بیشتر استفاده و طبق سند جدید برای تعمیق تعالیم دینی در جهت ایجاد خودمراقبتی و خودکنترلی در میان دانش‌آموزان اقدام کنیم.

خدابنده با تأکید بر اینکه وحدت و همسویی باید بیشتر شود تا کارها آسان‌تر پیش رود، گفت: برای این امر، برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در اولویت کاری قرار گرفته و به طور مثال در مسابقات قرآنی که برای یک‌میلیون نفر رشته برگزار شد، حدود سه‌هزار نفر در سه نقطه استان به مسابقات نهایی راه یافتند که 90 نفر از آن‌ها به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر طرح‌هایی مثل «مفلحون» برگزار شده است، گفت: یکی دیگر از فعالیت ها این بود که زیارت‌اولی‌های استان و سایر استان‌ها به مشهد مشرف شدند که با تأثیرگذاری فرهنگی زیادی همراه بود و هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha