جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که ماه رمضان فرصتی برای استجابت دعای مؤمنان است، گفت: نزول قرآن در ماه رمضان یکی از اصلی‌ترین برکات این ماه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی، امروز با حضور در شبکه استانی مرکز قزوین، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان، گفت: تلاوت قرآن کریم، افطاری دادن و هم‌چنین خواندن نماز شب که سبب برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات است از دیگر اعمال سفارش شده در ماه مبارک رمضان می‌باشند که شایسته است موردتوجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم، افطاری دادن و هم‌چنین خواندن نماز شب که سبب برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات است، از دیگر اعمال سفارش شده در ماه مبارک رمضان می‌باشند که شایسته است موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: عمل کردن به آیات الهی و زمان گذاشتن برای مناجات با خدا و نزدیکی به او سبب بیمه شدن جان، مال و عمر آدمی می‌شود و سعادت آخرت را نیز با خود به همراه خواهد داشت؛ لذا باید قدر ثانیه به ثانیه این ماه را دانست و خود را برای ورود به آن آماده کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: به زبان آوردن بیش از هزار صفت از اوصاف خالق از در شب‌های قدر یکی دیگر از برکات و زیبایی‌های این ماه است که انتظار می‌رود خداوند توفیق استفاده احسنت از این ماه را به همه بندگانش بدهد.

وی افزود: نزول قرآن در ماه رمضان یکی از اصلی‌ترین برکات این ماه است و در این ماه نفس روزه‌دار همچون تسبیح و خواب او همچون عبادت است و کسی که قدر این ماه و فضائل بسیارش را بداند یقیناً سعادتمند است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی اظهار کرد: در کنار ادعیه بسیار وارد شده در این ماه می‌توان به دعای افتتاح، دعای سحر و مناجات ابوحمزه ثمالی که از مهم‌ترین اعمال سفارش شده در این ماه هستند، اشاره کرد.

وی گفت: ماه مبارک رمضان به‌عنوان یکی از ماه‌های کلیدی و مهم استجابت دعا برای انسان‌ها محسوب شده و اوقات سحر بهترین  زمان برای نیایش است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در سحری خوردن فایدهٔ معنوی دیگری نیز هست که همان بیداری، قبل از طلوع فجر است؛ در آن ساعت سحر، خداوند رحمت خود را بر بندگانش متجلی می‌کند؛ دعاها را اجابت می‌کند و استغفار کنندگان را مورد مغفرت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha