پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نظری

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در راستای احیاء مکتب شعر آئینی، دومین کنگره آیت الله واعظ قزوینی با محوریت بررسی شخصیت« سالک قزوینی»، آبان ماه امسال در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری در نشست اعضای ستاد کنگره مرحوم آیت الله واعظ قزوینی با استاندار قزوین، گفت: برای این که برگزاری کنگره ها به دستاورد مشخصی برسد باید نقشه راه داشته باشیم و بدانیم به کجا باید برسیم و استمرار در برگزاری می تواند نتیجه بخش باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: در قزوین ظرفیت های متعددی داریم که هر کدام می تواند به احیاء هویت فرهنگی ما کمک کند و با بهره گیری از منابع ارزشمند دینی، مانند محرم و عاشورا برای تامین خوراک فرهنگی فعالان این عرصه باید اقدامی مستمر داشته باشیم.

وی اظهار کرد:  معرفی شخصیت های برجسته دینی در حوزه شعر آئینی از جمله آیت الله واعظ قزوینی که شعرهایش مملو از موعظه، پند و اخلاق است می تواند به تولید محتوا در این عرصه کمک کند.

حجت الاسلام نظری بر لزوم شناساندن علما و فرهیختگان حوزوی وعلمی به نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و گفت: امروز در استان قزوین شخصیت های مطرح و برجسته در عرصه های مختلف حوزوی و علمی برخوردار هستیم که باید ابعاد سبک زندگی این فرهیختگان را بیش از همیشه به آحاد مردم ونسل جوان بشناسانیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: مهمترین هدف ما معرفی شخصیت های فرهنگی و تولید محتوا است تا بتوانیم منبع غنی از اشعار دینی در اختیار مداحان قرار دهیم، تا کیفیت و محتوای مداحی نیز تقویت شود.

یادآوری می شود دومین کنگره مرحوم آیت الله واعظ قزوینی، آبان ماه سال جاری در استان قزوین برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha