جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: از مسئولان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برای تشکیل هر ساله محافل بزرگ قرآنی تشکر می‌کنم، چراکه خطرات دوران ما زیاد است، اما به برکت این محافل و قرآن کریم کشور ما از این خطرات در امان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در آیین افتتاحیه ترتیل‌خوانی عمومی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با بیان اینکه سلامت انسان، امنیت کشور، برگزاری محافل قرآنی بزرگ و درک کردن ماه مبارک رمضان نعمت‌های بزرگی است، اظهار کردند: به هر میزانی که شکرگزار این نعمت‌ها باشیم، بازهم کم است.

ایشان اضافه کردند: در دعای روز نخست ماه مبارک رمضان، مطرح شده که خداوندا روزه ما را روزه روزه‌داران حقیقی قرار بده، چراکه تمام وجود این افراد در ماه رمضان روزه است؛ به همین علت از شایعات ناگوار، دروغ، سخن‌چینی و کارهای ناپسند و گناه پرهیز می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که قلب روزه‌داران حقیقی به غیر از خداوند متعال توجه ندارد، گفتند: در ادامه دعای روز نخست آمده شب بیدار می‌شویم و نماز شب می‌خوانیم و امیدوارم این نماز، نماز شب زنده‌داران واقعی باشد؛ چراکه این افراد رو به خداوند متعال می‌آورند و تمام وجود خود را به سمت او جلب می‌کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: بر اساس روایتی از امام علی(علیه‌السلام) برخی از افراد هستند که از روزگی به غیر از تشنگی و گرسنگی بهره دیگری نبرده‌اند و برخی نیز شب زنده‌داری می‌کنند و سختی می‌کشند، اما به ثواب و اجر مورد نظر نمی‌رسد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که در دعای روز نخست ماه رمضان بیدار شدن از خواب غفلت را از خداوند متعال درخواست می‌کنیم، مطرح کردند: بهترین راه بیدار شدن توجه به آیات قرآن کریم است، پیغمبر اسلام(ص) نیز مردم را با استفاده از آیات قرآن بیدار کرد؛ روزه‌داران باید ضمن خواندن قرآن کریم به معانی آن هم توجه کنند؛ چراکه معانی قرآن هر خوابی را بیدار و هر انسانی را هوشیار می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن خود را دعوت‌کننده از تاریکی‌ها به سمت نور معرفی می‌کند، تصریح کردند: زمانی چندین نفر دور هم می‌نشستند و قرآن کریم را تلاوت می‌کنند، اما اکنون هزاران نفر گردهم آمده تا این چنین محافل بزرگ را تشکیل دهند و همگان از جمله زن و مرد به ویژه جوانان و نوجوانان نیز در این مجالس شرکت می‌کنند تا جواب دندان‌شکنی به دشمنان اهل‌بیت(ع) دهند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به شبه‌افکنی دشمنان مبنی بر اینکه پیروان اهل‌بیت(ع) رابطه‌یی با قرآن ندارند، مطرح کرد: اکنون این جلسات را ما داریم و آن‌ها ندارند، این جلسات جوابی به آن‌ها و موجب سعادت ما در پیشگاه خداوند است.

ایشان یادآور شدند: باید از دوران کودکی فرزندان خود را به مجالس قرآنی بیاوریم تا آن‌ها با این مجالس بزرگ شوند و رشد کنند.

حضرت آیت‌‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: از مسئولان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برای تشکیل هر ساله محافل بزرگ قرآنی تشکر می‌کنم؛ چراکه خطرات دوران ما زیاد است اما به برکت این محافل و قرآن کریم کشور ما از این خطرات در امان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha