پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 450552
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
مراسم شب های ماه رمضان در سنابس بحرین

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مراسم سخنرانی دینی هر شب در حسینیه منطقه سنابس بحرین با حضور شیعیان این منطقه برگزار است. سخنران اولین شب از این مراسم حجت الاسلام شیخ جعفر ستری بود که در سخنان خود با عنوان حکمت احکام شرع به بیان دلیل آفرینش مخلوقات پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مراسم سخنرانی دینی هر شب در حسینیه منطقه سنابس بحرین با حضور شیعیان این منطقه برگزار است.

سخنران اولین شب از این مراسم حجت الاسلام شیخ جعفر ستری بود که در سخنان خود با عنوان "حکمت احکام شرع" به بیان دلیل آفرینش مخلوقات پرداخت و این هدف را عبادت و معرفت دانست و افزود: انسان ها در دوران زندگی خود باید برای رسیدن به این هدف عالی تلاش کنند و برای رسیدن به این هدف نیاز به برنامه ای دارد که این برنامه توسط آفریننده او مشخص می شود و این برنامه همان مجموعه احکام و تکالیف الهی است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد علت تنوع در احکام شرع گفت: همان گونه که بدن انسان برای رشد و تکامل خود به مواد گوناگون نیاز دارد، روح انسان نیز برای تکامل و پیشرفت به عبادت ها و  کالیف مختلف نیاز دارد، زیرا وجود انسان از عناصر مختلفی تشکیل شده که باعث می شود روح او دارای ابعاد و جهات مختلفی باشد و هر عبادتی ثمره ای دارد که به موجب تعالی ابعاد مختلف روح و وجود انسان می شود.

حجت الاسلام ستری در ادامه سخنان خود به تبیین تاثیر روزه داری در رشد و تعالی روح انسان دانست و گفت: باطن روزه داری تقوا است و انسان روزه دار با عمل به این فریضه الهی به تمرین تقوا می پردازد تا این ملکه نفسانی را برای خود کسب کند.

مراسم شب های ماه رمضان در سنابس بحرین

مراسم شب های ماه رمضان در سنابس بحرین

مراسم شب های ماه رمضان در سنابس بحرین

مراسم شب های ماه رمضان در سنابس بحرین

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha