شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی

حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: نمازجمعه میتینگ سیاسی جناح‌های سیاسی نیست و صرفا مختص نظام اسلامی و آموزه های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز (28 اردیبهشت ) در آئین معارفه امام‌ جمعه جدید شیراز، در شورای اداری استان فارس، با اشاره به جایگاه والای شیراز در علم و فرهنگ و تمدن، اظهار داشت: وظیفه عالم دین تنها گفتن حلال و حرام نیست بلکه وی هدایت جامعه را بر عهده دارد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری  افزود: اگر تبلیغ دین به مسائل شخصی محدود شود، دیگر بحث خوف و خشیت از خداوند مطرح نبوده و پیامبران نیز دشمن نداشتند و مبلغ راستین دین جز از خدا نباید از کسی هراس داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به حضور مؤثر عالمان در تمام عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در طول تاریخ کشور خاطرنشان کرد: عالمان دینی دنبال پست و ریاست نبوده‌اند؛ بلکه از هر فرصتی برای هدایت مردم استفاده کرده‌اند و نمازجمعه نیز مصداق همین موضوع است.

وی تصریح کرد: نمازجمعه یک میتینگ سیاسی برای یک جناح خاص سیاسی نیست، بلکه میتینگ نظام است و همگان باید بستر را برای حضور تمام اقشار به‌ویژه جوانان در این آئین فراهم کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: باید بستر نماز جمعه را طوری فراهم کرد تا افرادی که دچار تردید و یا انحراف فکری هستند نیز با این فریضه هدایت شوند.

لازم به ذکر است در پایان، حجت الاسلام و المسلمین مروی حکم مقام معظم رهبری در انتصاب امامت جمعه حجت الاسلام و المسلمین دژکام در شیراز را قرائت کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha