شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه جدید شیراز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دژکام بر وحدت و همدلی تاکید کرد و گفت: اگر گروه‌گروه باشیم، کار به جایی نخواهد رسید، اما با وحدت می‌توان قله‌ها را فتح کرد و گناه بزرگ ایجاد اختلاف بین صفوف مومنین بخشودنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام، امروز(۲۸ اردیبهشت) در نخستین نماز جمعه شهر شیراز با بیان اینکه مردم ایران برای آب و نان انقلاب نکرده‌اند، تصریح کرد که اکثریت قاطع حامیان انقلاب اسلامی همان‌هایی هستند که از نظر مالی با مشکل مواجه‌اند، اما دلهایشان به مهر اهل بیت(ع) است و محکم ایستاده‌اند.

امام جمعه جدید شیراز ادامه داد: واقعیت جامعه‌ امروز ایران که فارس و شیراز هم جزو آن قرار دارد، وجود مشکلاتی در ابعاد مختلف است، مردم انقلابی و مقاوم ایران هم برای رسیدن به اهدافشان همانطور که طبیعت انقلاب‌ها است، با مشکلاتی مواجه‌اند.

نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس افزود: هرگاه نام معنویات در شیراز برده می‌شود اذهان متوجه آیت الله دستغیب، شهید محراب می‌شود و مقام معظم رهبری نیز در حکم انتصاب اینجانب به این موضوع تصریح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام  اضافه کرد: یاد و خاطره استاد خود آیت‌الله حائری را گرامی می‌دارم که سال‌ها در استان فارس زحمت کشیدند و جای خالی مرحوم آیت‌الله ایمانی که در غم فراق او قرار داریم نیز این روزها ملموس است.

امام جمعه جدید شیراز با بیان اینکه راه انقلاب سختی‌های زیادی دارد و برای پیروزی باید از سنگلاخ‌ها عبور کنیم، اظهار کرد: انقلاب مسیر نورانی خود را به پیش می‌برد و خواب استکبار جهانی برای سرنگونی نظام هرگز تعبیر نخواهد شد.

نماینده جدید ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما همچنان حامی انقلاب و نظام خود هستند؛ چون مُهر کربلا و مِهر حسین(ع) را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام بر وحدت و همدلی تاکید کرد و گفت: اگر گروه‌گروه باشیم، کار به جایی نخواهد رسید، اما با وحدت می‌توان قله‌ها را فتح کرد و گناه بزرگ ایجاد اختلاف بین صفوف مومنین بخشودنی نیست.

وی با تصریح اینکه امروز دشمنان نظام اسلامی دست به دست هم داده‌اند که نظام را بکوبند، اظهار کرد: مستکبران آمریکایی رسما می‌گویند که کاری می‌کنند تا انقلاب اسلامی 40 سالگی‌اش را نبیند؛ اما آنان کور خوانده‌اند؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند، ترامپ هم خواهد مرد و جسم او خواهد پوسید، اما ستاره درخشان جمهوری اسلامی و نظام اسلامی بر تارک دنیا خواهد درخشید.

امام جدید جمعه‌ شیراز، در بخشی از خطبه‌های نماز با اشاره به حکمت‌های امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه و تاکید امام علی(ع) که 2 موضوع عزت مسلمانان را تضمین می‌کند، داشتن وحدت و توصیه به وحدت را 2 نکته‌ی مد نظر در نهج‌البلاغه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام با بیان اینکه وحدت رمز اصلی پیروزی است، گفت: خدا نیامرزد کسانی که با ایجاد اختلاف در صفوف مسلمین، عمدتا به نظام اسلامی ضربه می‌زنند.

وی با یادآوری اینکه امروز صحنه‌ مقابله حضرت زینب(س) با یزید تداعی می‌شود، به بخشی از خطبه‌ی قرائت شده حضرت زینب(س) اشاره و خاطرنشان کرد: هرچه می‌توانید پیله‌هایتان را بتنید و تلاش مذبوحانه‌ای برای حفظ اسرائیل بکنید؛ برای اینکه جای پای پیامبر را از گنبد مسجدالاقصی پاک کنید، اما ترامپ و ایادی او مطمئن باشند که نه وحی محمدی خواهد مرد نه نام بلند مسلمانان از خاطر کسی می‌رود.

نماینده جدید ولی فقیه در فارس در چایان گفت: من به‌عنوان کمترین عضو جامعه‌ روحانیت با فرمان حضرت آقا به عنوان یک سرباز در سنگر نماز جمعه منصوب شده‌ام و از این تریبون اعلام می‌کنم که دست بوسی علما وظیفه‌ی همگان است و من نیز به تاسی از استادم مرحوم آیت‌الله آیت‌اللهی، کفش بردار علما هستم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha