پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی -عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نکبت امروز برخی جوامع اسلامی ریشه در مساله دوری از فرهنگ قرآنی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در روز اول ماه مبارک رمضان در دیدار با قاریان و فعالان عرصه قرآنی اظهار داشت: آنچه مقام معظم رهبری در این فرمایش خویش بیان داشتند، ریشه در یک حقیقت قرآنی دارد و آن هم این که قرآن کریم ، علو مرتبه و بلندآوازگی و اقتدار و اعتزاز را در سایه عمل به قرآن کریم و عمل به معارف اسلامی و مقررات دینی می داند.

وی همچنین با اشاره به قاعده نفی سبیل و آیات قرآنی در این خصوص گفت: در قاعده نفی سبیل بر این مساله تاکید شده، که اگر بخواهیم جامعه اسلامی عزیز و بلندمرتبه باشد، نباید بگذاریم دشمنان و کافران بر ما مسلط شوند و این در صورتی است که ما حقیقتاً به معتقدات و باورهای ایمانی عمل کنیم.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: بی شک اگر کسی از قرآن و دستورات آن فاصله حقارت و نکبت و خواری نصیب آن می شود ، کما این که امروز نکبتی که برخی جوامع اسلامی نصیبشان شده، به خاطر دوری از قرآن و فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: اگر ملتی قرآن را از خود دور کند و آن را مهجور نگه دارد، این ملت ذلیل و خوار خواهد شد ؛ قرآن می فرماید شما وقتی متشخص و بزرگ هستید که به آموزه های قرآن و اسلام عمل کنید.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز هم واقعاً همین است. این که برخی کشورها و جوامع اسلامی از قرآن کریم دور شده اند، مثل همین عربستان سعودی و این خاندان قبیله ای که کشور حجاز را غصب کرده اند ، این ها چون از قرآن و تعالیم ناب اسلامی دور شده اند امروز در برابر کاخ سفید و انگلیس و دیگر کفار و دشمنان ذلیل و وابسته هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی بیان داشت: واقعا این چه ذلت و خواری است که رییس جمهور احمق و دیوانه آمریکا، برخی از همین سران عرب را تمسخر می کند و به آن ها لقب گاو شیرده می دهد و این ذلت و نکتب به خاطر آن است که حقیقتاً از قرآن فاصله گرفته اند.

وی گفت: ما چنانچه به معنای واقعی کلمه به قرآن پناه ببریم، در برابر کاخ سفید و اسراییل و دیگر ستمگران مقاوم و سربلند خواهیم بود.

وی افزود: هر کسی که می خواهد سعادتمند و بلندمرتبه باشد و با عزت زندگی کند، راز و رمزش این است که باید به قرآن کریم و فرامین خدای متعال و امر و نهی الهی عمل کرده و در برابر آن ها تسلیم باشد و برعکس هر چقدر که از قرآن فاصله گرفته و تسلیم هوای نفس و خواسته های دشمن شود، دچار ذلت و حقارت می گردد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha