جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت: یکی از اصول شیعه گرایش صادقانه به ائمه اهل بیت (علیهم السلام)، حفظ وحدت و روابط اجتماعی است؛ چرا که ائمه (ع) به سلامت روابط اجتماعی، انسجام، ارتباط، دوستی و همدردی تاکید داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: یکی از اصول شیعه، گرایش صادقانه به ائمه اهل بیت(علیهم السلام)، حفظ وحدت و روابط اجتماعی است؛ زمانی که ما احادیث ائمه(ع) را مورد بررسی قرار می دهیم در می یابیم که آنان به سلامت روابط اجتماعی، انسجام، ارتباط، دوستی و همدردی تاکید داشته اند، پس این مسائل باید مستمر باشد و از قطع روابط و جدایی دوری شود.

وی افزود: از ویژگی های شیعیان راستین اهل بیت(ع) این است که رابطه اجتماعی و ارتباط با برادرش را حفظ کند و از طریق مجاهدت نفسانی و غلبه بر هوی و هوس، موجب این روابط شود؛ چرا که این انسجام و دوستی موجب وحدت و قدرت جامعه می شود.

شیخ کربلایی به اهمیت ارائه اصول تربیتی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: اصول اخلاقی و تربیتی باید در خانواده، مدرسه و جامعه مورد توجه کامل قرار گیرد.

امام جمعه کربلا ادامه داد: اگر دانشجو به بالاترین سطوح علم برسد، امّا در مرحله کودکی و جوانی مورد تربیت قرار نگیرد، دانش او بی نتیجه خواهد بود.

 نماینده آیت الله سیستانی نسبت به خطرات دروغ ها و شایعات، به ویژه با وجود وسایل ارتباط جمعی هشدار داد و از گسترش اکاذیب در سطح جامعه به خصوص در ارتباط با شخصیت های مهم برحذر داشت.

شیخ کربلایی تاکید کرد: باید خبر را از منبع مورد اعتماد و اطمینان دریافت کرد و در خصوص مضمون خبر یا دیدگاه یا گفته تأمل کرد و در انتشار خبر نیز باید عقل و دین را در نظر گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha