سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 450628
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر ضمن انتقاد از عملکرد رسانه های عربی گفت: رسانه های عربی کمکی به حل مشکلات منطقه نمی کنند و ما انتظار عملکرد دیگری را از آنها داشتیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر در گفتگو با برنامه حدیث العرب در تلویزیون مصر، گفت: جریانی در جهان عرب با شخصیت های عربی و مصری وجود دارد که برای تخریب الازهر و فعالیت های آن تلاش می کند، اما آنها باید بدانند که ما به آنها اعتنایی نداریم و به راه خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: برنامه و متون درسی الازهر بستری است که نسل حاضر و پیشین الازهر در آن تربیت شده و رشد یافته اند و هیچ گاه ثبت نشده که یکی از فارغ التحصیلان الازهر تروریست بوده باشد.

شیخ الازهر تاکید کرد: هیچ کدام از فرماندهان گروه های تروریستی نه فارغ التحصیل الازهر هستند و نه روزی در آن درس خوانده اند و کسانی که بر ما خرده می گیرند باید به این واقعیت توجه کنند که این گروه های تروریستی دارای بسترهای باطل و منسوب به اسلام هستند که ما تمام آنها را بررسی و شناسایی کرده و طلاب الازهر را نیز با این جریان ها و خطرات آنها آشنا می کنیم.

لازم به ذکر است این ادعای شیخ الازهر در حالی است که تا کنون الازهر به ویژه در سه سال گذاشته الازهر بارها از گرایش طلاب خود به گروه های تروریستی و سلفی اظهار نگرانی کرده و حتی در برخی موارد به اخراج گسترده برخی از این دانشجویان که بیشتر آنها خارجی بودند اقدام کرده است.

اما احمد الطیب در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روابط میان مصر و عربستان، گفت: روابط میان دو کشور مانند رابطه دو دست است که هردو باید با هم هماهنگ باشند تا بتوانند کاری انجام دهند، زیرا یک دست صدا ندارد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن انتقاد از عملکرد رسانه های عربی، گفت: رسانه های عربی کمکی به حل مشکلات منطقه نمی کنند و ما انتظار عملکرد دیگری را از آنها داشتیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha