پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن

حوزه/ مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین گفت: هرچه علوم وجود دارد ودر آینده وجود خواهد داشت تمام وکمال از قرآن منشا می گیرد واین کتاب آسمانی ذخیره ای پایان ناپذیر برای کسب علم ومعارف می باشد وبا تمسک به آن می توان بررموز واسرار عالم پی برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام هادی خدابنده لو در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، گفت: امسال در دوره جدید سال تحصیلی طلاب مدارس علمیه قزوین و با همکاری معاون آموزش برنامه های قرآنی و روخوانی و تفسیر برای طلاب در مدارس خواهیم داشت.

وی به بیان اهمیت جایگاه قرآن پرداخت و بیان کرد: در روایات واحادیث تعابیر زیبایی برای قرآن انجام گرفته و از جمله اینکه قرآن پند و اندرز است و در سوره ها و آیات زیادی در قران وجود دارد که به این امر پرداخته است.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: قرآن ریسمان محکم الهی و کتابی امین برای هدایت بشر به سوی کمال، سعادت ابدی و رسیدن به مقام رفیع انسانی می باشد که با راهنمایی و ارشاد آن می توان گام برداشت و دچار لغزش وانحراف نگشت.

وی تصریح کرد: بر اساس تاکید پیامبر(ص) وقتی قلبها تیره می شوند، قرائت قرآن قلب ها را جلا داده و نورانی می کند و تیرگی ها را می زداید.

حجت الاسلام خدابنده لو بیان کرد: قرآن کتاب هدایت و راهنماى انسان‌ها است که با دارا بودن دستورات و قوانین مختلف در خود؛ روش‌هاى صحیح و ناصحیح را گوشزد کرده و سعادت انسان‌ها را تضمین می‌کند.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: تربیت نیروهای قرآنی در قشر طلاب جوان و هدف‌گذاری اصلی و مهم ما درحوزه های علمیه است تا با آموزش صحیح، نیروی قرآنی اثرگذار تحویل جامعه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha