جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گفتگو

حوزه/ دبیر اولین جشنواره استانی علامه حلی ایلام گفت: این جشواره در واقع بستری است برای محک خوردن استعداد پژوهشی طلاب جوان و به بیان دیگر تمرینی است برای آزموده شدن طلاب مستعد در امر پژوهش و نویسندگی.

حجت الاسلام علی اصغر بسطامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، گفت: در نخستین جشنواره استانی علامه حلی استان ایلام قریب به 180 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه جشنواره علامه حلی چندین سال است، بصورت سراسری در بین حوزه های علمیه برگزار می شود و امسال اولین دوره آن به صورت استانی در ایلام برگزار گردید، افزود: از جمله اهداف این جشواره آشنایی طلاب با مقوله پژوهش و نهادینه کردن پژوهش در حوزه های علمیه است و در واقع این جشنواره بستری است برای محک خوردن استعداد پژوهشی طلاب جوان و به بیان دیگر تمرینی است برای آزموده شدن طلاب مستعد در امر پژوهش و نویسندگی.

وی ادامه داد: با توجه به این که زمان شروع فراخوان برای جشنواره محدود بود، فرصت چندانی برای تبلیغ و تشویق طلاب به ارسال آثار در اختیار نبود، اما با این وصف، تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره که قریب به 180 اثر بود قابل توجه بود. این حجم از آثار ارسالی در نخستین جشنواره علامه حلی در استان با وجود مشکلان زمانی برای دریافت آثار، عدد قابل توجهی است و امیدواریم که در جشواره سال های آینده با برنامه ریزی دقیق و تبلیغات مناسب روند روبه رشدی را شاهد باشیم

دبیر اولین جشنواره استانی علامه حلی ایلام اظهار کرد: این جشواره در 10 رشته علمی تفسیر، علوم قرآنی و حدیث، کلام، فلسفه و منطق، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی(مرتبط با دین) و در قالب مقاله، پایان نامه ، تحقیق پایانی و کتاب مورد فراخوان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه چند سالی است از لحاظ سنی محدودیت‌هایی برای  شرکت در این جشواره در نظر گرفته شده و فقط افراد زیر 30 سال مجاز به شرکت در جشنواره هستند که البته این سیاست ها برای توجه بیشتر به نوقلمان و پژوهشگران جوان است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: ارزیابی آثار از لحاظ تحصیلات در 4 سطح برگزار می‌شود و برگزیدگان این آثار از این سطوح انتخاب می‌شوند و هر سطحی به صورت جداگانه از 3 نفر برتر آنها تقدیر به عمل می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha