شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی با بیان اینکه در رمضان باید به رحمت و مغفرت الهی امیداورتر باشیم، گفت: در چنین ماهی مؤمنان حداکثر بهره را برده و به مقام قرب الهی نزدیک تر شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به این که رمضان ماه عبادت، بندگی، تزکیه و خودسازی است، اظهار داشت: از بزرگترین فضایل چنین ماه مبارکی دوری از انجام گناه و رعایت حرمت ها است تا آنجایی که انسان های بزهکار و مجرم نیز حرمت چنین ماهی را مراعات می کنند.

امام جمعه دزفول افزود: در ماه مبارک رمضان براساس آمارهای اعلام شده بزهکاری و کارهای خلاف قانون به شدت کاهش می یابد، چراکه قلوب مردم به خداوند نزدیک تر شده و مردم کمتر به سوی اعمال ناپسند کشیده می شوند؛ از این رو چنین ماهی را باید قدر دانسته و مؤمنان حداکثر بهره را برده و به مقام قرب الهی نزدیک تر شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان تصریح کرد: دعاهای مؤمنان مستجاب و خواب شان در ماه رمضان عبادت محسوب می شود، بنابراین باید اخلاق و رفتار را اصلاح و صله رحم را تجدید و به رحمت و مغفرت الهی در چنین ماهی امیداورتر باشیم.

این استاد حوزه، با طرح این مطلب که چگونه می توان فیوضات و برکات معنوی ماه مبارک رمضان را در طول سال استمرار بخشید، گفت: اگر مردم به عظمت و رحمانیت خداوند متعال پی برند، قطعا در باقی ایام سال نیز خدا را شاهد و ناظر اعمال خویش دانسته و از بدی ها سر باز می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ادامه داد: خداوند در چنین ماهی با رحمت و مغفرت به استقبال روزه داران می آید و درهای دوزخ را بسته و به عکس درهای بهشت به روی مؤمنان را باز کرده است.

وی در پایان گفت: خداوند در چنین ماهی یاریگر مسلمانان مظلوم به ویژه فلسطینی هایی که مورد ظلم و ستم آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، باشد و مسلمانان را بر دشمنانشان پیروز کند.

 

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha