جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 450767
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
عباس شومان

حوزه/ امروز گروهی از الازهر مصر شامل شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر، شیخ عباس شومان نماینده الازهر، شیخ صالح عباس مدیر مراکز وابسته به الازهر با هدف تقویت روابط تبلیغی میان الازهر و عمان به کشور عمان سفر کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز گروهی از الازهر مصر شامل شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر، شیخ عباس شومان نماینده الازهر، شیخ صالح عباس مدیر مراکز وابسته به الازهر به کشور عمان سفر کردند.

الازهر هدف از این سفر را فعال سازی نقش کمیته مشترک الازهر و وزارت اوقاف عمان عنوان کرده است.

در جریان این سفر، عباس شومان نماینده الازهر با شیخ عبدالله بن محمد السالمی وزیر اوقاف عمان دیدار کرد و طرفین به بررسی موضوات مربوط به پژوهش های علمی و دوره های آموزشی و مسائل مختلف جهان عرب و اسلام بحق و تبادل نظر کردند و بر اهمیت تداوم ارتباط میان الازهر و عمان برای اصلاح مفاهیم اشتباه دینی و تویج اعتدال و میانه روی تاکید کردند.

در این دیدار همچنین راه های همکاری مشترک تبلیغی و تقویت روابط علمی میان دو طرف و ایجاد هماهنگی در زمینه وعظ و تبلیغ دینی و استفاده از تجربیات علمای الازهر در تدریس علوم دینی و زبان عربی بررسی شد و قرار شد الازهر دوره های آموزشی ویژه ائمه جماعت و مبلغان دینی عمان برگزار کند که این دوره ها می تواند در عمان یا الازهر برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha