پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی- عضو خبرگان رهبری

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: هجمه شبهات در فضای مجازی علیه جوان است، چرا که روحش لطیف تر و تجربه اش کم است، لذا آمیخته کردن دروغ با مطالب راست حربه دشمن برای فریب دادن جوانان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در سلسله جلسات خود در ماه رمضان پیرامون اخلاق عملی، اظهار کرد: در کل قرآن کریم، 13 بار کلمه شهوت با مشتقاتش استفاده شده که در همه موارد خواسته انسان لحاظ شده است.

وی با اشاره به آیات 14 و15 سوره نساء که  به شهوت های حلال  تاکید کرده که برای انسان زینت داده شده،  گفت: طبق این آیه مواردی چون شهوت نسبت به همسران، شهوت به اولاد، شهوت به ثروت از طلا ونقره، شهوت به اسب ها که درحکم مرکب بوده و شهوت به زراعت وکار برای انسان زینت در دنیا قرارداده شده است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه قرآن می فرماید دشمن در جنگ اقتصادی سراغ کار و زراعت شما و در جنگ فرهنگی سراغ جوان شما می آید، تصریح کرد: دشمن با جوان کار دارد، چرا که جوان کسی است که در جامعه موثر است.

وی افزود: هجمه شبهات در فضای مجازی علیه جوان است، چرا که روحش لطیف تر و تجربه کمتری دارد، لذا آمیخته کردن دروغ با مطالب راست حربه دشمن برای فریب دادن جوانان است

آیت الله مهدوی یادآور شد: قرآن می فرماید این 6شهوت بیان شده در آیات سوره نساء کالای دنیایی است و متذکر می شود که دل به امور دنیایی نبندید.

وی اذعان داشت: یکی از شبهاتی که وارد می شود این است که چه نعمتهای کفاردر دنیا دارند، درحالی که متدینین ندارند و اوضاع کفار خوب است، ولی قرآن در جواب این شبهه می فرماید، این موارد نعمت نیست، بلکه زخرف است که در اختیار کفار بوده و همه فناپذیر است، پس نباید به مال کفار چشم دوخت.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: کسی که دین ندارد در حقیقت عقل ندارد، عقل یعنی درکی که باید خالق را بشناسد، ندارد. خداوند در  سوره نساء می فرماید کسانی که دردنیا تقوا دارند در آخرت چیزی بهتراز 6شهوت دنیایی را خواهند داشت.

وی خطاب به مردم گفت: ما در دنیا مسافریم، بحث تخریب دنیا نیست، بحث گذر و فنا بودن و پل بودن دنیا است، بحث اصلی در موضوع دنیا، دل نبستن به دنیا و اموال دنیا است.

امام جمعه موقت اصفهان ابرا زکرد: مومن هیچ گاه دنیای خود را خراب نمی کند و دل به دنیا نمی بندد، فرق بین نعمتهای دنیایی با نعمتهای آخرتی این است که از نعمتهای دنیایی نفس خوشایند می شود ولی در آخرت کنار نعمت های بهشتی رضوان الهی است.

وی در ادامه اشاره ای به موضوع اصلی بحث یعنی شهوت و هوای نفسانی کرد و اظهار داشت: عدم تبعیت از هوای نفس ما را به خدا نزدیک نمی کند، بلکه اطاعت از فرمان الهی ما را به خداوند نزدیک می سازد

آیت الله مهدوی بیان کرد: در روایت آمده است ابتدا ترک گناه کنید، سپس به امر تقویت ایمان و افزایش نورانیت عقل بپردازید، ما در زندگی باید ایمان خود را تقویت کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: خوف از خدا، مجالست با اولیاءالله  و تفکر کردن پیرامون سیره آنها  از راهکارهای تقویت ایمان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha