جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: بنابر آیات قرآن ریشه بت پرستی و شرک در نادانی و جهل، تقلید اشتباه از نیاکان، جایگزین نمودن برای پروردگار یکتا، عبادت بتها و مشیت الهی برای تقرب به خدا است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی شامگاه دوشنبه در جلسه تفسیر سوره زمر در مسجد بعثت خرم آباد، با بیان این که خداوند در این سوره، شرک را نفی و ادله و باور مشرکان را باطل اعلام فرموده است، گفت: بنابر آیات قرآن ریشه بت پرستی و شرک در نادانی و جهل، تقلید اشتباه از نیاکان، جایگزین نمودن برای پروردگار یکتا، عبادت بتها و مشیت الهی برای تقرب به خدا است .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه بت پرستان، مسیحیت و یهودیت داشتن فرزند برای خداوند را عنوان نموده اند، خاطر نشان کرد: خداوند بی نیاز است و در آیه 4 سوره زمر بی نیازی خداوند از فرزند به زیبایی مطرح و بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه خداوند اگر برای انتخاب فرزند اراده نماید، فرزند را از میان مخلوقات خود انتخاب می نماید افزود: اگر فرض کنیم خداوند دارای فرزند باشد باید فرزندی حقیقی داشته باشد که لازمه آن داشتن جسم است، لذا داشتن فرزند حقیقی برای پروردگار محال است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که خدواند واحدی است که بر همه مخلوقات احاطه دارد، یادآور شد: خداودند شبیه به هیچ موجودی نیست همسری ندارد نزاییده و زاییده نشده و این دلایل متقن عقلی و نقلی برای رد ادعای مشرکان کفایت می نماید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه بت پرستان اعتقاد دارند که خداوند فرزند خوانده دارد، گفت: این مساله باطل است چرا که خداوند بی نیاز از همه چیز است و هرگز نمی تواند فرزند خوانده داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با بیان اینکه خداوند پیامبران را برای رفع مشکلات بندگان انتخاب نموده، افزود: خداوند بی نیاز است و وجود این باور که پروردگار برای کمک به خود، آنها را انتخاب نموده باطل و مردود  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha