پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: در فضای تعلیم و تربیت آموزش ‌و پرورش، بهترین ظرفیت و مخاطب برای حوزه علمیه فراهم است و نیروهای آن اعم از کارمند، معلم و دانش‌آموز در سطح گسترده مخاطب حوزه علمیه هستند و به طور مثال اگر آموزش‌ و پرورش امروز به ۵هزار روحانی نیاز دارد ما باید ۱۰هزار روحانی زبده تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در چهارمین جلسه کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی، گفت: تعامل با آموزش ‌و پرورش یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: ازجهات مهم تعامل میان این دو نهاد، جذب نیروهای واجد شرایط، مستعد و مناسب برای حوزه علمیه توسط  آموزش ‌و پرورش  است.

*حوزه علمیه به دنبال جذب نخبگانی است

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به اینکه حوزه علمیه در بخش گزینش به‌دلیل ظرفیت محدود و زیادبودن داوطلبان، به‌دنبال جذب نخبگانی است، گفت: تربیت نیرو برای حرکت تحولی در داخل و پاسخگویی به نیازهای بیرون از حوزه علمیه از مطالبات مقام معظم رهبری است؛ این حرکت در سطح حوزه شروع شده و مایه خرسندی است که مورد استقبال هم قرار گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: پایه این حرکت تحولی، گزینش نخبگانی است که ریشه در آموزش‌ و پرورش دارد، بنابراین تعامل این دو نهاد حرکتی زیرساختی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: در فضای تعلیم و تربیت آموزش ‌و پرورش، بهترین ظرفیت و مخاطب برای حوزه علمیه فراهم است، زیرا نیروهای آن اعم از کارمند، معلم و دانش‌آموز در سطح گسترده مخاطب حوزه علمیه هستند و به طور مثال اگر آموزش‌ و پرورش امروز به 5هزار روحانی نیاز دارد ما باید 10هزار روحانی زبده تربیت کنیم.

*تعلیم و تربیت هدفمند کار بسیار مهمی است

رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ارزیابی در همه بخش‌ها باید انجام شود، گفت: تعلیم و تربیت جهت‌دار و هدفمند کار بسیار مهمی است، چنان‌که امام(ره) می‌فرمودند؛ "دنیا با علم اداره می‌شود اما نه هر علمی، بلکه علمی که برای خدا بخوانید، بنویسید و گام بردارید".

*تعبیر زیبای امام خمینی از رسالت معلمان

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: در زمان جنگ نیز از طرف فرهنگیان در سخنرانی امام خمینی(ره) پرده‌ای با این مضمون که ما آرزومندیم برای دفاع از کشور قلم‌هایمان را تبدیل به مسلسل کنیم، نصب شده بود اما امام(ره) با دیدن آن فرمودند: امیدواریم بشر روزی به جایی برسد که همه مسلسل‌ها را تبدیل به قلم کند.

رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه گفت: اساس کار ما سه بخش تأمین نیروی انسانی، محتوای آموزشی و تربیتی و نیز برنامه خوب است که هرکدام کم باشد، اثرگذاری را کاهش خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان با تأکید بر ارزیابی فعالیت‌های سالانه برای یافتن کمبود در این سه بخش، توصیه کرد: می بایست فرصت تابستان را برای تربیت نیرو و تقویت محتوا مغتنم بدانیم تا سال تحصیلی بهتری را در آموزش ‌و پرورش استان شروع کنیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha