پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار شاهچراغی با مسئولان پلیس راهور استان سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان این که تعدّی از قوانین راهنمایی و رانندگی حرام شرعی است، گفت: علما و روحانیون و ائمه جمعه می‌توانند با استفاده از تریبون‌های خود هشدارهای ترافیکی را به مردم ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان پلیس راهور استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان، اظهار داشت: علما و روحانیون و ائمه جمعه می‌توانند با استفاده از تریبون‌های خود هشدارهای ترافیکی را به مردم ارائه دهند، لذا توصیه می‌شود در این مجالس لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر مطرح شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر توجه ویژه ائمه جمعه و جماعات استان بر پیشگیری از تصادف در معابر شهری و جاده‌ها تصریح کرد: بهره‌گیری از تریبون‌های عمومی و ارائه هشدارها و توصیه‌های ترافیکی به مردم توسط روحانیون و علماء دینی، ضرورت دارد.

وی بابیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نفع عمومی را در جامعه به دنبال خواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم مساجد و محافل قرآنی می‌تواند بهترین جایگاه در خصوص ارائه مباحث اجتماعی و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی باشد.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه مردم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توانند به رعایت حقوق شهروندی دیگران نیز احترام بگذراند، خاطرنشان کرد: آموزش اقشار و گروه‌های مختلف مردم می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از تصادفات محسوب شود لذا باید فرهنگ ترافیکی را از کودکی در جامعه نهادینه کرد.

وی افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ازجمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نیز به شمار می‌رود که باید برای تحقق آن ضمن تعامل و همراهی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در راستای پیشگیری از تصادفات تلاش کرد و تمام سازمان‌هایی که در این موضوع مأموریت و وظیفه‌دارند باید با تعامل و همراهی مطلوب و مؤثر، منویات معظم له را پیگیری و اجرایی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: در بسیاری از مواقع تصادفات رانندگی جبران‌ناپذیر اما به‌طور یقین قابل‌پیشگیری هستند؛ بنابراین برای رسیدن به این مقصود و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی باید همه عوامل مختلف اجتماع تلاش کنند و رعایت این قوانین ازجمله اصول اولیه حقوق شهروندی محسوب شود.

وی با بیان اینکه تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی، حرام شرعی است ضمن توصیه به عموم مردم به رعایت این قوانین افزود: باید از ظرفیت بالای مساجد در فرهنگ‌سازی استفاده بیشتر از این ظرفیت و پتانسیل بالا را در نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیک بهره برد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان سمنان نیز در این دیدار برنامه‌های امسال راهور در انضباط بخشی و روان‌سازی ترافیک حوزه شهری را تشریح کرد.

سرهنگ علی نادری ضمن قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آیت‌الله شاهچراغی، بهره‌مندی از توان ائمه جمعه و جماعات با هدف تحقق سیاست‌های پلیس راهور را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha