جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم

حوزه/ دشمنان اسلام میلیاردها دلار برای سقوط سوریه و ناامنی ایران هزینه کردند، اما امروز نظام جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند و کشوری امن در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا ایمانی در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور اساتید، طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) با همه عظمتی که دارند، در پیشگاه قرآن کریم، ثقل کبیر هستند و قرآن مجید ثقل اکبر است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) با بیان اینکه ائمه معصومین (علیهم‌السلام) قرآن ناطق هستند، به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «من در ميان شما امت دو چيز نفيس وزين و گرانبهايي را باقي گذرنده‌ام كه كتاب خدا و عترت من، كه اهل بيت منند، كه اين دو هرگز از همديگر جدا نمي‌شوند تا وقتي كه بر من نزد حوض كوثر وارد شوند. مادامی که به این دو تمسک بجویید گمراه نمی شوید و نمی لغزید».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم تصریح کرد: بر اساس این حدیث، عصمت اهل بیت (علیهم‌السلام) را می‌توان فهمید و همه ما باید هم به قرآن کریم و هم اهل بیت (علیهم‌السلام) تمسک کنیم تا مسیر هدایت را به درستی طی کنیم.

وی با بیان اینکه استمرار دین مقدس الهی تا قیامت وجود دارد، گفت: خاتمیت سه بعد دارد، ابتدا اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) آخرین رسول خداست، دین اسلام آخرین دین و قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی است.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه به عقاید برخی مسلمانان اشاره کرد که معتقدند قرآن کریم که امروز در اختیار ما قرار دارد، ناقص است و بخشی از آن در دست ما است، حال آنکه این مطلب صحت ندارد و یک حرف از قرآن کریم کم و زیاد نشده و همان است که بر پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نازل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم با بیان اینکه قرآن کریم را در کنار محبت به اهل بیت (علیهم‌السلام) بیاموزیم، به خاطره ای از حضور شیخ زکزاکی در ایران اشاره کرد که اوایل انقلاب با امام راحل (ره) دیدار کردند و امام خمینی (ره) یک جلد کتاب قرآن مجید به ایشان اهدا کرد و شیخ زکزاکی از آن زمان تا کنون بیش از 15 میلیون نفر از مردم نیجریه به واسطه شیخ زکزاکی شیعه شدند.

وی با اشاره به خدماتی که شیخ زکزاکی در راه خدمت به اسلام در کشور نیجریه داشتند، تصریح کرد: شیخ زکزاکی عمر خود را صرف تبلیغ با قرآن کریم کرد و میلیون‌ها انسان به راه راست هدایت شدند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) افزود: پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در صدر اسلام امام علی (علیه‌السلام) را به یمن فرستادند و فرمودند: «به خدا سوگند، اگر خداوند كسى را به دست تو هدايت كند برايت بهتر است از آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب مى كند ؛ و تو بر شخص هدايت شده ولايت دارى».

گرامیداشت آزادی خرمشهر در روز سوم خرداد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم با اشاره به آزادی خرمشهر در روز سوم خرداد، به بیان خاطره ای از دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پرداخت و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، قرارگاه کربلا در جنوب کشور تأسیس شد و همه عملیات‌ها به صورت متمرکز از آنجا برنامه ریزی می‌شد.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ادامه داد: شب دوم فروردین سال 61 نام عملیات فتح المبین توسط شهید صیاد شیرازی و با تفأل به قرآن کریم مشخص شد و شهید حجت شیخ عطاءالله اشرفی اصفهانی، نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه کرمانشاه پیغام فرستادند که رمز این عملیات، «یا فاطمه الزهرا (س)» باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم تصریح کرد: عملیات فتح المبین چند مرحله داشت و رزمندگان اسلام بیشترین پیروزی را در عملیات فتح المبین به دست آوردند به گونه ای که حدود 4 هزار کیلومتر مربع از خاک‌های ایران در این عملیات آزاد شد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در این علمیات، 16 هزار اسیر از 15 کشور دنیا را به اسارت گرفتند، اظهار داشت: پس از پایان علمیات فتح المبین، عملیات «الی بیت المقدس» با رمز «یا علی بن ابی طالب (ع)» روز 12 اردیبهشت ماه 61 آغاز شد و این علمیات پس از پیروزی به سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر منتهی شد.

 مدیون خون‌های مطهر شهدا هستیم

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) تصریح کرد: خرمشهر روز سوم خرداد آزاد شد و امروز ما مدیون خون‌های مطهر شهدا هستیم و هرچه داریم به برکت خون مطهر شهدا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم بیان کرد: دشمنان اسلام برای حفظ صدام که تابلوی استکبار در منطقه بود، به جنوب لبنان حمله کردند تا توجه همه به ویژه ایران را به سمت دیگر معطوف کنند که به واسطه آن، حزب الله لبنان متولد شد و «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»، محقق شد.

وی در پایان تأکید کرد: دشمنان اسلام میلیاردها دلار برای سقوط سوریه و ناامنی ایران هزینه کردند، اما امروز نظام جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند و کشوری امن در منطقه است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha