چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/آیت الله موسوی جزایری گفت: انسانی که ملتش را نازل فرض کند و کالای خارجی را برتر از کالای ایرانی بداند به بیماری احساس حقارت گرفتار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به عبارت «بأبی انتم و امی و نفسی و اهلی و مالی» از زیارت جامعه کبیره عنوان داشت: این عبارت به معنای اظهار فدا شدن و جان نثاری است که امام علی(ع) معنای واقعی چنین عبارتی را در غزوات متعدد و لیله المبیت ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه برای نخستین بار امیرالمؤمنین عبارت «بأبی انتم و امی» را در حق رسول خدا(ص) و سایر امامان معصوم ذکر کرده، تصریح کرد: حضرت علی(ع) درباره امامان معصوم عبارت «أَلَا بِأَبِي وَ أُمِّي هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِي السَّمَاءِ مَعْرُوفَةٌ وَ فِي الْأَرْضِ مَجْهُولَةٌ» را ذکر می کند و این عبارت گویای آن است که ملائکه نام و تمثال ائمه اطهار را بر روی عرش الهی مشاهده کرده و شناخته اند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه باید پیامبراکرم(ص) را براساس محبت خداوند دوست داشته باشیم، گفت: رسول خدا(ص) در حدیثی کامل شدن ایمان بنده را در این دانسته است که رسول خدا(ص) و اهل بیت او در نزد بنده محبوبتر و مقدم تر از جان، پدر، مادر، فرزند، همسر و خانواده او باشد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انسانی که ملتش را نازل فرض کند و کالای خارجی را برتر از کالای ایرانی بداند به بیماری احساس حقارت گرفتار است، حال آن که چنین بیماری شایسته ملت امام زمانی ایران نیست.

وی تقویت کشور از طریق تقدیم جان و حمایت از کالای داخلی را یک وظیفه شرعی برشمرد و گفت: ابتلای ملت به عقده حقارت مساوی با نابود شدن است و متأسفانه شاهد هستیم که جنس باکیفیت ایرانی با برند و نام خارجی به فروش می رسد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha