پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفسیر نهج البلاغه آیت الله طه محمدی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: برای شناختن خدا و پیامبر(ص) اول باید از شناخت خود شروع کنیم و ساختار وجود انسان را مورد توجه قرار دهیم، چرا که هر کس توانست خود را بشناسد می تواند خدای خود را بشناسد و درک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری »حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در کلاس تفسیر نهج البلاغه که در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد با اشاره به خلافت حقه خداوند در عالم گفت: تمام کائنات و همه مخلوقات عالم پس از خلق شدن خلافت حقه به آنها عرضه شده است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: تمام مخلوقات این جهان در مقابل خداوند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی گفت: کل این عالم هدفمند آفریده شده است و ذره ای از آن بیهوده نیست و هر مخلوق جهت انجام ماموریتی آفریده شده است و می توان گفت که "قطره ای کز جویباری می رود   از پی انجام کاری می رود" 

امام جمعه همدان تصریح کرد: به طور مثال در گذشته مار و عقرب را به دلیل عدم آگاهی می کشتند، اما امروز با پیشرفت علم خاصیت زهر عقرب و مار برای همه مشخص شده است و این حاکی از هدفمند بودن جهان است.

آیت الله طه محمدی، حضرت محمد (ص) را دردانه خداوند خواند و گفت: قبل از خلق کردن تمام عالم این نور مقدس پیامبر اسلام(ص) بود که خداوند آفریده بود.

وی به جایگاه پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت محمد به اندازه ای در نزد عرش عزیز است که خداوند بارها فرموده است که دوستان پیامبر دوستان من هستند و دشمنان او دشمن من.

امام جمعه همدان گفت: برای شناختن خدا و پیامبر(ص) اول باید از شناخت خود شروع کنیم و ساختار وجود انسان را مورد توجه قرار دهیم، چرا که هر کس توانست خود را بشناسد می تواند خدای خود را بشناسد و درک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha