پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدیان

حوزه/امام‌جمعه اسفراین گفت: هیئات مذهبی به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه‌های دینی در جامعه به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان پیش از ظهر امروز در گردهمایی هیئات مذهبی در اسفراین، اظهار داشت: نقش هیئت‌های مذهبی در انتقال مفاهیم دینی و ارزش‌های اسلامی انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه‌های دینی در جامعه به شمار می‌روند، افزود: شورای هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل‌ها مردمی داشته و هیئت‌های مذهبی نیز با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم به عهده دارند که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه به این مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: تقویت باورهای دینی در بین جوانان، محافظت، نگهداری و انتقال صحیح نهضت حسینی، دیدبانی، پویایی و خلاقیت، ظرفیت‌یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی از مأموریت‌های هیئات مذهبی به شمار می‌رود.

وی با بیان این که هیئت‌های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی است، گفت: هیئت‌های مذهبی باید باورهای متعالی را در خود و افراد هیئتی افزایش داده و زمینه‌ساز امیدآفرینی در جامعه باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین نیز در این نشست از فعالیت ۱۸۷ هیئات مذهبی در این شهرستان خبر داد و گفت: این هیئات در طول سال برنامه‌های مختلفی مذهبی و دینی در مناسبت‌ها در مساجد و تکایای سطح شهرستان اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام مجید بداریه اظهار داشت: این هیئت‌ها در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در زمینه برگزاری مراسم و برنامه‌های محرم با عضویت بیش از هزار نفر فعالیت دارند.

گفتنی است، نخستین گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان اسفراین به‌منظور ساماندهی هر چه‌بهتر فعالیت‌های هیئات مذهبی با حضور امام‌جمعه و اعضای شورای هیئات مذهبی در محل مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha