جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ طرح نور هدایت توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» طرح نور هدایت توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در این مراسم، اظهار داشت: این طرح ویژه خواهران طلبه است که در حال تحصیل اند تا بتوانند در کنار تحصیل به حفظ جزء 30 قران اقدام نمایند.

وی افزود: علاوه بر حفظ، آشنایی با مفاهیم قران نیز در این طرح پیش بینی شده است که برای این منظور تفسیر نمونه انتخاب شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: قریب به 65 هزار خواهر طلبه در حوزه های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند که امید داریم امسال حداقل 10 درصد از این خواهران در رابطه با حفظ قرآن و آشنایی با مفاهیم جز 30 فعال شوند.

وی ادامه داد:  این حفظ قرآن آثارش در آینده تبلیغی طلاب خواهر بسیار مؤثر است و در سال های آینده نیز حفظ جزء های دیگر را  در دستور کار خواهیم داشت تا بتوانیم حفظ قرآن را در حوزه ها نهادینه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری، از نهضت قرآنی ویژه دانش آموختگان حوزه خواهران خبر داد و گفت: منظور از دانش آموختگان کسانی هستند که حداقل سطح 2 را به اتمام رسانده باشند که در حال حاضر قریب 40 هزار نفر از طلاب  خواهر سطح دو و قریب 5 هزار نفر سطح سه را به اتمام رسانده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر حفظ جزء 30 قرآن آشنایی با مفاهیم نیز در در دستور کار است تا به یاری خدا بتوانیم طلاب خواهر را به این مسیر هدایت کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران افزود: حداقل پیش بینی کردیم هر خواهر طلبه 15 نفر را تحت پوشش خود قرار دهد. در سال قبل قریب 55 هزار جلسه قرآنی برگزار شد و امسال امید داریم این جلسات بیشتر شود.

وی افزود: اگر مادران و بانوان در مسیر حفظ قرآن قرار بگیرند، فرزندان خود را نیز وارد این مسیر می کنند و امیدواریم این طرح در همه حوزه های علمیه فراگیر شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری عنوان کرد: بعد از حفظ قران و آشنایی با مفاهیم، پیاده سازی آن در عمل و ترویج سبک زندگی قرانی از اهدافی است که دنبال می کینم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha