پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آئین گشایش بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم(۲۱)

حوزه/ دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قرآن را دوای هر درد و مشکلی دانست و گفت: اگر بخواهیم قرآنی باشیم باید از قرآن برای حل مشکلات بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدعلی تسخیری دبیر سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آیین گشایش بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن که شامگاه یکشنبه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: عظیمت ماه رمضان در بودن شب قدر است و عظمت شب قدر بخاطر نزول قرآن است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با بیان این که معصومین(ع) حقیقت قرآن را تعبیر می کنند، تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند «چشم، گوش و زبانتان قرآنی باشد.» اگر بخواهیم با قرآن عجین شویم باید چشم، گوش و زبانمان قرآنی باشد. یعنی وجود ما قرآنی باشد.

آیت الله تسخیری با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع) تأکید کرد: امام(ع) می فرمایند «شما قرآن را به نطق در آورید.» قرآن به آسانی صحبت نمی کند و تنها با کسانی که با او عجین شده صحبت می کند.

وی ادامه داد: قرآن با فردی که خودساخته باشد صحبت می کند. اهل بیت(ع) که عدل قرآن هستند می فرمایند «در قرآن سخن از آینده بشریت و تاریخ گفته می شود که باید از آن ها عبرت بگیرد.»

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قرآن را دوای هر درد و مشکلی دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم قرآنی باشیم باید از قرآن برای حل مشکلات بهره ببریم.

وی افزود: تمام نظامات و کارهای ما باید از قرآن باشد. واقعا مسلمانان توانسته اند به این مرحله برسند؟ گمان نمی کنم.

آیت الله تسخیری خاطرنشان کرد: باید مسلمانان با قرآن عجین شوند و از این کتاب الهی سؤال کنند، مشکلاتشان را مطرح کنند و تنها گوش بدهند که قرآن چه راهی را نشان می دهد. منطق ما باید قرآن باشد.

وی یادآور شد: قرآن صراط مستقیم است که باید در ماه رمضان نهایت بهره را از آن داشته باشیم.

دبیر سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که باید ظرفیت و عملکرد نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به جهانیان نشان داده شود، گفت: مردم دنیا باید بدانند که ملت ایران به چه میزان نسبت به قرآن عشق دارند.

انتهای پیام/

۳۱۳/۴۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha