جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه مؤمنان روزه‌دار مورد عنایت، رحمت و توجه خاص الهی هستند، گفت: بر اساس احادیث وارده؛ روزه‌دار از عطش و گرسنگی روز قیامت در امان است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مؤمنان روزه‌دار مورد عنایت، رحمت و توجه خاص الهی هستند، بر اساس احادیث وارده نیز روزه‌دار از عطش و گرسنگی روز قیامت در امان است.

وی با تأکید بر این‌که اجتناب از مبطلات روزه برای قبولی این فریضه الهی کافی نیست، افزود: باید تمامی اعضای بدن انسان روزه‌دار، از گناهان به دور باشد، کسی که در ماه مبارک رمضان مراقبت کافی از گوش، زبان، چشم، دست و پای خود ندارد، نمی‌تواند خود را روزه‌دار بداند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه روزه‌دار واقعی کسی است که فکر، اندیشه و حتی دستان و بدنش روزه‌دار است، گفت: روزه‌دار باید بداند که زبان و گوش و همه جوارح باید روزه باشند، روز فقط اجتناب از نوشیدنی و خوردنی‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه هدف از روزه‌داری این است که انسان بعد از یک ماه گناهان را از خویش بزداید و نسبت به خدا اخلاص داشته باشد، اظهار داشت: روزه برای اهل ایمان واجب است و انسان روزه‌دار در پیشگاه خداوند ارزش بسیار بالایی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: کسی که به بهانه‌های مختلف روزه نمی‌گیرد خود را از برکات روزه محروم می‌کند، چرا که روزه گرفتن وجود انسان را پاک می‌کند.

وی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خود سازی درونی انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: فرد روزه‏ دار با تحمل سختی‏ های یک ماه به پروردگار نزدیک می‏ شود و تلاش می‏ کند ساختمان وجود خود را با مصالح سالم بسازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha