شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: رسیدگی به مستمندان و طبقه محروم جامعه در ماه مبارک رمضان مورد غفلت قرار نگیرد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان در کمک و دستگیری از مستمندان، اظهار داشت: رسیدگی به طبقه محروم و کم‌برخوردار جامعه در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد، ولی در چنین ایامی باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنیم.

وی با بیان اینکه سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز در پیش رو قرار دارد، بر لزوم الگو برداری از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام حسن (ع) تاکید کرد و افزود: یتیم‌نوازی و گشاده‌دستی ویژگی بارز ائمه معصوم (ع) بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم باید با گرسنگی و تشنگی ماه مبارک رمضان لحظات قیامت را به یاد آورند، خاطرنشان کرد: چنانچه در این روزها به فقرا، مستمندان و افراد زمین‌گیر رسیدگی شود، خداوند متعال در روز آخرت به چنین افرادی رحم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان به پرداخت صدقه، اطعام ایتام، صله ارحام و عبادت در این ایام را توصیه کرد و بیان داشت: این روزها یک فرصت مغتنم برای نزدیک شدن به مقام قرب الهی است، لذا بایستی به واسطه انجام دادن کارهای مستحب و واجب برای خشنود شدن ذات اقدس الهی گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha