جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام محمد صالحی مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت

حوزه/ مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت با اشاره به فرصت طلایی خودسازی در ماه مبارک رمضان، گفت: با خود عهد ببندیم در حریم خصوصی افراد و اموری که با آبروی افراد مرتبط است، اظهار نظر نکنیم.

حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به غنیمت شمردن ایام و لیالی ماه مبارک رمضان، به تبیین راه های اصلاح و خودسازی پرداخت و اظهار داشت: نخست با خود عهد ببندیم در حریم خصوصی افراد و اموری که با آبروی افراد مرتبط است، اظهار نظر نکنیم.

وی تصریح کرد: دومین اقدام عملی جهت اصلاح و خودسازی اصلاح چشم و نظرمان است، به گونه ای که هر کسی را با هر عملی دیدیم، مثبت و خوب ارزیابی نمائیم.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت ادامه داد: در وجود هر فردی خوبی هایی وجود داردکه لازم است عینک خوش بینی بزنیم و مانند زنبور عسل فقط زیبایی ها را ببینیم.

حجت‌الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه رمضان ماه بیداری و اصلاح و خود پیداکردن است، گفت: نسبت به سرنوشت مردم و جامعه بی تفاوت نباشیم، اما در اموری که به ما مرتبط نیست، دخالت نکنیم.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت با اشاره به فرصت طلایی خودسازی در ماه مبارک رمضان، گفت: مهمترین اقدام عملی در ماه مبارک اصلاح نفوس است.

این استاد حوزوی، سومین راه اصلاح و خودسازی این که تحت هیچ شرایطی به کسی بدی نکنیم، گفت: فلسفه آمدن انبیاء(ع) این است که انسان بدی نکند، چون بدی انسان را از مسیر خداوند، سعادت و هدایت دور می کند.

وی در پایان، چهارمین راه اصلاح و خودسازی را تربیت نفس و دوری از تکبر دانست و گفت: توبه از منیت است چون خودپرستی، خودبینی، خود بزرگ بینی و خود خواهی بزرگترین وسیله هلاکت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha