جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شب های قدر

حوزه/معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از آمادگی یک هزار و ۱۰۰ مسجد این استان برای برگزاری مراسم احیاء لیالی قدر خبر داد.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مراسم پرفیض احیای شب‌های قدر در یک هزار و 100 مسجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد و حسینیه‌های سطح شهر و روستاهای استان در شب‌های قدر میزبان مردم مؤمن و روزه‌دار خراسان شمالی هستند، افزود: برگزاری محفل انس با قرآن، دعای عدیله، اقامه نماز قضاء، سخنرانی و مداحی و... از اهم برنامه‌های شب‌های قدر است.

 معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مراسم احیای شب‌های قدر هر ساله با استقبال خوب مردم برگزار می‌شود، تصریح کرد: مناسبت‌های مذهبی و به ویژه ماه مبارک رمضان تأثیر بسزایی در مسائل اعتقادی و مذهبی و رفتارهای اجتماعی مردم و به خصوص جوانان دارند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای دست‌یابی به معرفت الهی است و مساجد بهترین مکان برای این امر هستند، گفت: ایام مبارک و پر فیض و برکت ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی، نزدیکی بیشتر به خداوند متعال و پاکی روح است.

حجت‌الاسلام ایزانلو با بیان اینکه شب زنده داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه‌های دینی است، اظهار داشت: مؤمنان در شب‌های قدر انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد نبرند و فرصت را برای راز و نیاز و خلوت با معبود، شب زنده داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز، استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، از دست ندهند.

وی شب‌های قدر را فرصتی مناسب برای رسیدن به مقام قرب الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: در بیان فضیلت این شب‌ها همین بس که چه بسا آدمی بتواند در ابعاد معنوی در این شب‌ها ره صد ساله را یک‌ شبه بپیماید .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha