جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زاهدی

حوزه/معاون فرهنگی و امور استان‌های نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که کمک به نیازمندان و بیماران صعب العلاج یکی از رسالت های مهم سازمان هلال احمر است،گفت: این سازمان حلقه واسطه بین توانمندان و نیازمندان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»ه از بیرجند، حجت الاسلام  والمسلمین حسینعلی زاهدی معاون فرهنگی و امور استان‌های نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر امروز در حاشیه مراسم جشن گلریزان ویژه جمع آوری کمک برای بیماران صعب العلاج خراسان جنوبی که برای نخستین بار توسط  هلال احمر خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جشن گلریزان مراسمی است که هر لحظه بودن در آن برای همه ما توفیق و افتخار است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خیری که می توانیم در این ایام انجام دهیم کمک به همنوعان است، تصریح کرد: همانند این مراسم که برای کمک به بیماران صعب العلاج برگزار شده و جدای از این که چقدر بتوانند کمک مالی بکنند، عملشان بسیار ستودنی و با ارزش است.

معاون فرهنگی و امور استان‌های نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور، شاد کردن دل انسان های نیازمند را از سفر حج بالاتر دانست و یادآور شد: نباید از اهمیت این موضوع لحظه ای غفلت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  زاهدی ادامه داد: جشن امشب، جشن گلریزانی است که به همت توانگران این مرز و بوم تشکیل شده است و ما دست خیران و کمک کنندگان به این مراسم را می بوسیم.

وی مطرح کرد: هلال احمر در واقع حلقه وصلی بین دست توانگران و دست نیازمندان است، یعنی توان توانمندان را اخذ می کند و به صورت تمام و کمال، به دست بیماران صعب العلاج می رساند و این بزرگ ترین نعمت است.

معاون فرهنگی و امور استان‌های نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: سازمان داوطلبان رسالتش همین است که از افرادی که اصلا عضو این سازمان نیستند، کمک ها را جمع آوری کرده و به دست بیماران صعب العلاجی که تأمین داروی آن ها به عهده هلال احمر است می رساند به طوری که آنان تصور می کنند که این هزینه از سوی سازمان هلال احمر تأمین شده است.

حجت الاسلام زاهدی عنوان کرد: یکی از راه های کمک به مستضعفان در جمعیت هلال احمر همین گلریزان ها است که مردم سخاوتمند به کمک هلال احمر و درواقع به کمک نیازمندان می آیند.

وی تبیین کرد: به لحاظ موقوفات، هلال احمر سومین موقوفه دار کشور است که سازمان اوقاف اولین، آستان قدس رضوی دومین و هلال احمر سومین موقوفه دار بزرگ کشور است و تمامی کمک های جمع آوری شده در این سازمان ها به دست محرومین و مستضعفان می رسد.

معاون فرهنگی و امور استان‌های نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه هلال احمر جزو سازمان صلیب سرخ جهانی است، ابراز کرد: از کانال های مختلف به این سازمان کمک می شود، برخی داروهایی که برای بیماران صعب العلاج از سوی هلال احمر تامین می شود، دارای قیمت های میلیونی هستند بخصوص در بحث سرطان که قیمت برخی آمپول ها به 7 و یا 13 میلیون تومان می رسد؛ به عنوان مثال یک داروی 7 میلیون تومانی را هلال احمر به قیمت 70 هزار تومان به دست یک بیمار صعب العلاج می رساند که آن 70 هزار تومان نیز از سوی یک خیر دیگر تأمین می شود.

وی در جواب سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سالانه چه مبلغی در جشن های گلریزان کشور برای حمایت از بیماران صعب العلاج جمع آوری می شود، مطرح  کرد: بیان ارقام و اعداد جمع آوری شده در سازمان هلال احمر کار مشکلی است به عنوان مثال خراسان جنوبی یک درصد جمعیت کشور را داراست، ولی 10 درصد جمعیت آن نیازمند هستند و یا این که بیش از 400 روستای این استان با تانکر آبرسانی می شود پس بایستی توجه ویژه ای به این استان بشود.

حجت الاسلام والمسلمین زاهدی ادامه داد: البته هلال احمر یکی از کانال های کمک به مستضعفان است و سازمان های دیگری همچون کمیته امداد و بهزیستی هستند که یاری رسان مستضعفان هستند.

وی با اشاره به اینکه براساس آیات و روایان متعدد، "دستی که کمک به مستضعفان می کند در وسط دست خداوند قرار دارد"، اذعان داشت: همان طور که پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)؛ حتی افطاری شان را با دهان روزه به مستضعفان و نیازمندان می دادند از خیران و توانگران جامعه نیز تقاضای عاجز داریم که به صورت ناشناخته و گمنام طوری که به شخصیت مستضعفان لطمه ای وارد نشود به این عزیزان کمک کنند.

لازم به ذکر است که معاون فرهنگی و امور استان‌های نمایندگی ولی در  فقیه جمعیت هلال احمر کشور در پایان این مراسم مبلغ 500 هزار تومان به این جشن، کمک کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha