شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: فعالیت‌های علمی در این ماه متوقف نشده و به‌صورت غیررسمی انجام می‌شود و طلاب به‌صورت موردی در کارگروه‌های مختلف فعالیت دارند و پژوهش‌های علمی به ‌صورت شخصی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در دیدار با مسئولین حوزه نیمه وقت استان قزوین، گفت: در ماه مبارک رمضان حوزه‌های علمیه به‌صورت رسمی تعطیل هستند، چراکه طلاب برای تبلیغ به مناطق دور افتاده و روستاها می‌روند.

وی افزود: در زمان علامه طباطبایی حوزه علمیه شخصی بود و این علامه بزرگوار فقط در عاشورا و تاسوعا حوزه علمیه را تعطیل می‌کردند، ولی امروز چون حوزه‌ها به صورت شخصی اداره نمی‌شود، مقررات و قوانین سازمانی مربوط به خود را دارد که اجرای آن امری اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: امروز جایگاه حوزه‌های علمیه کشور تاثیر گزار بوده و آنچه که تاکید مقام معظنم رهبری است که باید حوزه های علمیه انقلابی بوده و انقلابی باقی بمانند که باید مدیران اساتید و طلاب به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری و رهنمودها و پیگیری های ایشان باعث شده تا امروز شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های علمیه در کشور به وجود آید.

استاد حوزه علمیه قزوین به موضوعات روز جهان اشاره  وبیان کرد: ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های ایالات متحده آمریکا در برجام، آزمونی بود که اتحادیه اروپا تاکنون در آن مردود شده است.

وی افزود: امروز ملت ایران با همه تهدیدات و تحریم ها که از سوی ی کشورهای مرتجع منطقه رو به رو شده، ولی باز هم دست از آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی برنداشته و همچنان با قدرت و اقتدار ایستاده اند. 

 مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: فعالیت‌های علمی در این ماه متوقف نشده و به‌صورت غیررسمی انجام می‌شود و طلاب به‌صورت موردی در کارگروه‌های مختلف فعالیت دارند و پژوهش‌های علمی به ‌صورت شخصی ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: حوزه های علمیه به خاطر برگزاری امتحانات تعطیل بوده، ولی همچنان طلاب واساتید پیگیر فعالیت های تحفقیقی و علمی خود هستند که باید هم امروز در کلیه مدارس علمیه، طلاب از این روز ها و فرصت ها جهت ارتقای سطح علمی خود به خوبی، استفاده نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha