جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسن فاضلیان

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به مدارس علمیه خواهران همدان گفت: حوزه علمیه همدان دارای ۱۱ مدرسه علمیه در سطح استان شامل شهر های همدان، اسد آباد، بهار، سامن، تویسرکان، فامنین، قروه، کبودرآهنگ، ملایر و نهاوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام سید حسن فاضلیان مدیر حوزه علمیه خواهران همدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: حوزه علمیه خواهران همدان از سال 88 به صورت مدیریتی شروع به کار کرده و اداره آن به صورت منطقه شامل استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان با 112 نفر نیروی اجرایی و 160نفر استاد است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران به فرموده رهبر معظم انقلاب یک پدیده عظیم است و این پدیده عظیم از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به مدارس علمیه خواهران همدان ابراز داشت: حوزه علمیه همدان دارای 11 مدرسه علمیه در سطح استان شامل شهرهای همدان، اسد آباد، بهار، سامن، تویسرکان، فامنین، قروه، کبودراهنگ، ملایر و نهاوند است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد طلاب خواهر استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه خواهران همدان 1499 نفر طلبه در مقاطع سطح دو، سه و کارشناسی ارشد فقه، کلام، اخلاق و تفسیر در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام فاضلیان گفت:  مدیریت حوزه علمیه خواهران همدان از زمان تاسیس تا کنون 1272 نفر در سطح دو و سه و تعداد 812 مبلغه تربیت کرده است و این استان دارای استعداد و گنجایش سطح 4 را دارد که در حال تاسیس است.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن بیان داشت: در این ماه مبارک 120نفر مبلغه در سطح مساجد شهر و پایگاه ها در حال فعالیت تبلیغی هستند که برنامه ریزی شده در ایام شب قدر تعداد مبلغان خواهر به 168 نفر برسد و تعدا مبلغان قرآنی 372 نفر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به مدارس علمیه خواهران همدان گفت: «هر مبلغه یک جلسه قرآن» شعار حوزه علمیه همدان است و هر مدرسه یک مرکز مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی محسوب می شود.

وی در پایان گفت: 85 جلسه نشست اخلاقی در ماه مبارک رمضان، برگزاری جزء خوانی قرآن و برگزاری مراسم شبهای قدر در 11 مدرسه استان از برنامه حوزه علمیه همدان در ماه مبارک رمضان به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha