چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام شهبازیان

حوزه / استاد مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: امروز موعودباوری یكی از بحث‌های اصلی دنیا محسوب می‌شود و در حال حاضر۱۰۰ دانشگاه شیعه شناسی در دنیا و ۴ دانشگاه شیعه شناسی در اسرائیل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد شهبازیان در نشست غرب و مهدویت درسالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی، پیرامون فعالیت های رسانه ها، کارشناسان و موسسات غربی پیرامون منجی مطالبی بیان کرد و گفت: امروز موعودباوری یكی از بحث‌های اصلی دنیا محسوب می‌شود و غرب بر این مسئله تمركز كرده است و در حال حاضر100 دانشگاه شیعه شناسی در دنیا و 4 دانشگاه شیعه شناسی در اسرائیل وجود دارد.

وی ادامه داد: غربی ها در فضای علمی خودشان به طور جدی در موضوع مهدویت ورود پیدا کرده اند و به طور مثال در دانشگاه های آمریکایی واحدهای درسی مختلفی درباره "منجی شناسی" و "نجات دهنده جهان در آینده" قرار می دهند.

این مولف و پژوهشگر حوزوی افزود: غربی ها درباره این موضوعات مقاله و پایان نامه می نویسند در صورتی که هنوز متاسفانه در حوزه و دانشگاه به این مسئله به طور جدی پرداخته نشده است.

وی در ادامه با طرح این سؤال که چرا غرب ضد اسلام است؟ گفت: ما دو غرب داریم؛ غرب سیاسی و غرب دینی كه قطعا خدا در غرب سیاسی هیچ نقشی ندارد، ولی در غرب دینی این گونه نیست؛ با این حال غرب سیاسی و غرب دینی در تلاش هستند تا خاورمیانه جدیدی را ایجاد كنند و چون اسلام مانع چنین كاری است، آنها به اسلام ستیزی روی آورده اند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم ادامه داد: زمانی، روزنامه واشنگتن پست در یكی از شماره‌های خود نوشت، تا زمانی كه (امام)روح الله خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در خاورمیانه زنده است، امكان تسلط بر آن وجود ندارد و همین مسئله باعث اسلام ستیزی آنها شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دنیای غرب به خوبی می‌بیند كه آمار گرایش به مهدویت در دنیا بسیار بالا است، گفت: در حال حاضر به غیر از حضرت پیامبر(ص) كه نماد مسلمان سنی و شیعه در جهان است، امام حسین(ع) و امام زمان(عج) نیز به عنوان نمادهای اسلام در دنیا شناخته می‎شوند.

حجت الاسلام شهبازیان با اشاره به اینکه تنزل  عقیده در غرب به خوبی نمایان است و به همین دلیل غربی‎ها مردم را از طرق مختلف مانند فیلم و كتاب به اسلام ستیزی دعوت می‌كنند، اظهار کرد: سیاست مداران غربی آخرالزمان را جعل کرده اند و به مردم خود آنچه که دوست دارند، می گویند. از قرن 16 میلادی به بعد سیاست مداران بریتانیا در كنار افراد مذهبی خود قرار گرفتند تا از این طریق بتوانند حکومت عثمانی را از بین ببرند و همین مسئله باعث شد که پایه جدیدی در پروتستان ایجاد شود و در نهایت منجر به ظهور پروتستان‌های بنیادگرا گردید.

وی در این باره افزود: امروز 30 درصد آرا در آمریكا را پروتستان‌های بنیادگرا در اختیار دارند و این دسته نیز مطابق با سیاست‌های آمریكا دست به تحریف‌های آخرالزمانی زده‌اند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم تصریح کرد: غربی ها اعتقاد دارند كه تنها مكان ظهور مسیح در ادبیات مسیحیت، كشور سكولار آمریكا است و در واقع آنها می‌خواهند از این طریق این موضوع را القا كنند كه برای ظهور حضرت مسیح(ع) باید با مسلمانان بجنگند.

حجت الاسلام شهبازیان با بیان اینکه غربی‌ها در بسیاری از كتاب‌های ضد مهدویت خود، روایت‌های ما را نیز آورده‌اند، اظهار کرد: آنها این روایت‌ها را به گونه‌ای با روایت‌های خود تطبیق داده‌اند كه گویی امام زمان(عج) مقابل حضرت مسیح می‌ایستد و طبیعتا فعالیت‌های ضدمهدوی غربی ها باید غیرت را در جامعه دانشگاهی، حوزوی، رسانه ای و ... ایجاد كند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha