پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عضو شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرّسی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه نمازهای جمعه از حضور جوانان خالی مانده است، گفت: جوانان انقلابی سربازان جنگ نرم در میدان آتش به اختیار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در جمع جوانان انقلابی استان یزد متشکل از تشکل های دانشجویی، هیئات مذهبی و موسسات فرهنگی، با بیان این که انتقادات جوانان انقلابی نشان از پویایی و زنده بودن تشکل ها و روحیه انقلابی آنان دارد، اظهار داشت: بازخوانی آرمان ها و اهداف انقلاب یکی از برنامه های جدی و کلیدی برای تشکل هاست و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تبیان امام راحل که در آن پیام های امام(ره)موضوع بندی شده  در جمع های انقلابی مورد بازخوانی قرار گیرد.

خالی ماندن نمازهای جمعه از حضور جوانان

وی در ادامه یکی از سازکارهای موثر در توسعه فرهنگ انقلابی را حمایت از نمادهای انقلاب دانست و ابراز داشت: یکی از نمادهای فرهنگ انقلابی آئین عبادی نماز جمعه است که متاسفانه امروز از حضور جوانان تهی است و همه ما وظیفه داریم از این نماد فرهنگی انقلاب حمایت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: وقتی جوانان در نمازجمعه حضور داشته باشند، ائمه جمعه نیز به سر ذوق آمده و در خطبه های خود مطالبات جوانان را مطرح می کنند و هرچه این حضور بیشتر باشد ائمه جمعه نیز رغبت بیشتری برای ورود به مطالبات جدی جوانان پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان اینکه حضور جوانان در برنامه های انقلاب همواره بر شور و عظمت آنان اضافه کرده است اظهار داشت: اگر مسجد حظیره در دوران انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل شد به خاطر حضور جوانان در اطراف شهید صدوقی بود و امروز نیز فتح خرمشهر ها در سوریه ،عراق و لبنان نتیجه همین حضور جوانان در عرصه های انقلابی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی را از دیگر سازو کارهای اساسی برای بررسی مطالبات تشکل ها برشمرد و ابراز داشت: البته این گونه اقدامات باید با حضور اساتید متدین و متفکر صورت گیرد تا ابهامات را به بیراهه منحرف نکند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی تاکید کرد: تجربه نشان داده هر کجا کار بر عهده جوانان گذاشته شده، دارای سرعت و کیفیت  بالاتری بوده و از نظر هزینه کرد نیز پایین ترین هزینه را داشته است، بنابراین در مسائل فرهنگی نیز باید کار به جوانان مجرب و متدین در چارچوب محور مشخص شده واگذار شود تا بصورت فکری و عملی به بهترین شکل اجرایی شود البته وجود بزرگترها و پیشکسوتان هم برای تبادل تجربه حائز اهمیت است.

جوانان انقلابی سربازان جنگ نرم در میدان آتش به اختیار هستند

امام جمعه بخش مرکزی یزد خطاب به جوانان انقلابی اظهار داشت: شما سربازان جنگ نرم در میدان آتش به اختیار هستید که باید بر اساس ضوابط قانونی مطالبات خود را پیگیری نمایید.

وی، عدم وجود متولی جریان انقلابی در یزد را از نقاط ضعف این جبهه دانست و گفت: این خواسته شما جوانان کاملا به حق بوده و باید در این زمینه نگاه عمیق تری داشته باشیم و تنها خود را به دوران انتخابات محدود سازیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: پس از انتخابات نیزباید به کسانی که از سرمایه،آبرو و حیثیت خود در این جریان مایه گذاشته و از این جهت لطمه خورده اند سرکشی بکنیم چرا که در جنگ گاهی انسان به پیروزی می رسد و گاهی هم لطمه می خورد که سرکشی به مجروحان روحیه بخش خواهد بود.

از ظرفیت فضای مجازی در فعالیت های انقلابی استفاده شود

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی در فعالیت های انقلابی،  اذعان داشت: از یک طرف باید در بحث پیام رسان های خارجی از آن فاصله می گرفتیم و خود را مقید به خروج از آن می دانیم و از طرف دیگر در بحث پیامرسان های داخلی هم دچار ضعف هایی هستیم و باید دراین زمینه توانائی ها و نیروهای توانمند را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه باید سوابق مطالب ارزشی را از نرم افزار خارجی به  نرم افزارهای داخلی منتقل کنیم ابراز داشت: البته در این رابطه با عدم همکاری دولت در زمینه قرار دادن پهنای باند در اختیار نرم افزار های داخلی و وعده های محقق نشده در زمینه خرید سرورها روبرو هستیم، اما رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جمع دانشجویان امیدواری هایی را مطرح فرمودند که ان شاءلله در آینده بتوانیم در این زمینه از انسجام بهتری برخوردار باشیم.

تبلیغ چهره به چهره ارزش های انقلابی بسیار تاثیرگذار است

عضو شورای حوزه علمیه یزد، تبلیغ چهره به چهره ارزش های انقلابی را بسیار موثر دانست و گفت: نباید این شیوه را تنها به زمان انتخابات محدود کنیم، بلکه باید از آن در همه عرصه های انقلاب بهره برده و در طول سال تبلیغ چهره به چهره داشته باشیم و بر همین اساس نیز در ماه مبارک رمضان عده ای از طلاب قم به یزد سفر کرده و در شب های ماه مبارک در برخی میدان های شهر تبلیغ چهره به چهره انجام می دهند، اما نکته قابل توجه این است که همه باید در این زمینه احساس تکلیف کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha