شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام حسن مجتبی(ع)

حوزه/ جشن باشکوهی کریم اهل بیت(ع) با حضور اساتید ، طلاب و خانواده های طلاب و روحانیون در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی دلدار در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در خصوص برنامه های فرهنگی این حوزه در روز پنجشنبه ۱۰ خرداد همزمان میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: برای گرامیداشت این روز، جشن باشکوهی با حضور اساتید و طلبه ها همراه با خانواده های طلاب و روحانیون در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند افزود: با توجه به اینکه روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) را روز اکرام و اطعام می نامند، شرکت کنندگان در این جشن نیز میهمان سفره افطاری حضرت خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برای ۱۲۰ نفر از اساتید و طلاب افطاری تدارک دیده شده است، خاطر نشان کرد: از جمله برنامه های این مراسم نیز می توان به مولودی خوانی، سخنرانی و برنامه های جانبی دیگری اشاره کرد.

حجت الاسلام  دلدار در خصوص ویژگی های بارز امام حسن(ع) تصریح کرد: کرامت، شجاعت، خوشرویی و بزرگ منشی از جمله خصوصیات امام حسن(ع) که البته مهمترین ویژگی حضرت، کریم بودن آن هاست.

وی ادامه داد: از نظر شجاعت نیز امام حسن(ع) همانند امام حسین(ع) بودند و در جنگ های دوران امام علی(ع) نیز این امام حسن مجتبی بودند که جلودار سپاه بوده و به عنوان یک سردار عمل کرده، به قلب دشمنان حمله ور می شدند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha