جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 451953
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
حجت الاسلام مهدی تقوایی - حوزه ایلام

حوزه/معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: ماه رمضان زمانی برای خودسازی و محاسبه نفس است و در این ماه انسان باید به خدای مهربان نزدیکتر شده و این حالت معنوی را در طول سال مراقبت و حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، در گفتگو با خبرنگار حوزه اظهار داشت: تقوا راه نجات از خطرات دنیوی و اخروی است و خداوند متعال در قرآن مجید بارها بر تقوا پیشه کردن تاکید داشته و آن را مسیر سعادت و شکست شیطان معرفی کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام خاطر نشان کرد: ماه رمضان زمانی برای خودسازی و محاسبه نفس است و در این ماه انسان باید به خدای مهربان نزدیکتر شده و این حالت معنوی را در طول سال مراقبت و حفظ کند.

وی ادامه داد: تقوا و ایمان درجات مختلفی دارد و  باید تلاش کنیم تا به درجات عالی تقوا و ایمان برسیم و این میسر نیست جز با تلاش و شناخت درست احکام الهی و پیروی از خاندان نبوت و در امان ماندن از آتش دوزخ و رهایی از ترس و وحشت در آخرت همگی از آثار نورانی تقوا است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: حلاوت و شیرینی عبادت را کسی نمی چشد و درک نخواهد کرد مگر اینکه تقوا پیشه کند و این خود سبب درک حقایق معارف دینی خواهد شد و این ماه فرصتی مغتنم جهت تقویت تقوا و ایمان است و باید تلاش کنیم تا این مهم را در درون خود ارتقا داده تا مسیر سعادت دنیا و آخرت را طی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha