پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاروان حج

حوزه/مسئول بعثه رهبری در امور حج خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری تعداد ۱۹ کاروان از خراسان جنوبی به سفر حج تمتع اعزام می‌شوند‌، گفت: از تعداد مذکور، ۱۷ کاروان مربوط به تشیع و دو کاروان نیز مربوط به مسلمانان‌اهل سنت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مجتبی اوحدی‌ مسئول بعثه‌ رهبری در امور حج خراسان جنوبی چهارشنبه شب در جمع زائرین حج تمتع خراسان جنوبی در بیرجند، اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۱۹ کاروان از خراسان جنوبی عازم سفر معنوی حج تمتع می شوند که ۱۷ کاروان مربوط به تشیع و دو کاروان مربوط به اهل سنت هستند.

وی ادامه داد: از تعداد مذکور ۱۰ کاروان مربوط به شهرستان بیرجند و ۷ کاروان نیز مربوط به سایر شهرستان های خراسان جنوبی است.

مسئول‌ بعثه‌ رهبری در امور حج خراسان جنوبی تصریح کرد: هر سال برای زائران حج تمتع، جلساتی گرفته شده و از محضر بزرگان استفاده می کنیم و بسیار خرسندیم که امسال نیز توفیقی حاصل شد تا از محضر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بهره مند شویم.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند نیز در این جلسه به اهمیت سفر حج و زیارت بیت الله الحرام اشاره ای داشت و عنوان کرد: توفیق این سفر شاید برای برخی افراد هیچگاه پیش نیاید و شاید برای بعضی دیگر از افراد فقط یک مرتبه پیش بیاید لذا زائران بایستی قدر این سفر معنوی را دانسته و از لحظه لحظه آن بهترین استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وقتی انسان عازم سفر حج می شود بایستی قلبش را از همه چیز خالی کرده و به خدا توکل کند، یادآور شد: فردی که عازم سفر حج می شود بایستی با اخلاص کامل، همه تعلقات دنیوی را رها کرده، تسلیم قضا و قدر شده و از دیگران حلالیت بطلبد‌.

امام جمعه موقت بیرجند ضمن اشاره به حج  تمتع سال ۹۴ و حوادث فجیعی که در آن سال برای زائران مکه اتفاق افتاد، تبیین کرد: با اندکی تامل می بینیم که هیچ چیز به درد انسان نمی خورد و انسان حتی از یک لحظه بعد عمر خویش بی خبر است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه سفر حج، سفر بندگی خدا است، یادآور شد: براساس فرمایشی از امام صادق(ع)، مومنان بایستی با یکدیگر مهربان و خوش رفتار باشند.

وی اضافه کرد: زائر بیت الله الحرام قبل از عزیمت به این سفر معنوی بایستی با توبه و استغفار، هرگونه ارتباط با غیر خدا را بر خویش حرام کرده و لبیک گویان به چنگ آویز محکم الهی چنگ بزند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه زائر خانه خدا بایستی در "عرفات"، به خطاهای خویش اعتراف کند، متذکر شد: وی همچنین بایستی در "مزدلفه" به خدا نزدیک تر شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha