شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میزبانی طلاب مدرسه ابراهیمیه کرمان از روزه داران کم بضاعت

حوزه/ مدرسه علمیه ابراهیمیه شهر کرمان هرساله در ماه مبارک رمضان اقدام به اطعام روزه داران، عموما افراد بی بضاعت می‎کند. این مراسم هرسال در نمازخانه این مدرسه برگزار می‎گردد و طی آن، مراسم سخنرانی، بیان احکام، روضه خوانی و افطار برگزار می‎ شود.

خبرگزاری «حوزه»- کرمان/ ماه رمضان ماه بندگی خدا، فرصتی است تا آدمی لباس احرام بر تن خویش ببندد و حال که در جمله ضیوف الرحمان قرار گرفته است تا میتواند از این مهمانی استفاده کند و خود را از بند تعلقات مادی رهایی بخشد و به راز و نیاز با پروردگار خود بنشیند.

ماه رمضان همیشه ماه ویژهای برای خواص درگاه الهی بوده و در این میان علما و روحانیون در کنار پرداخت به تهذیب و تذکیه نفس، به تبلیغ و تربیت نفوس آماده مردم میپرداختند و از این فرصت که شیاطین در غل و زنجیر بسته شدهاند به بهترین نحو بهره می‎بردند.

علما و روحانیون در این ماه مبارک در ترویج آیین اسلام به اموری چون سخنرانی و برگزاری جلسات قرآنی، پاسخ به شبهات، بیان احکام و... میپردازند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنند. البته تبلیغ روحانیت تنها به این امور بسنده نمیشود و گاهی روحانیت همچون خادمی به رفع نیازهای مادی مردم میپردازد که یکی از نمونههای آن مساله اطعام است.

اطعام یکی از سنت های الهی در ماه مبارک رمضان است که رسول اکرم(ص) درباره اهمیت آن فرموده «مَنْ فَطَّرَ فِی هَذَا الشَّهْرِ مُؤْمِناً صَائِماً كَانَ لَهُ بِذَلِكَ عِنْدَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِتْقُ رَقَبَةٍ وَ مَغْفِرَةٌ لِمَا مَضَى مِنْ ذُنُوبِهِ». حال اگر این اطعام به فقرا و افراد کم بضاعت باشد علاوه بر ثواب افطاری، انفاق نیز محسوب میشود.

مدرسه علمیه ابراهیمیه شهر کرمان هرساله به این سنت الهی احتمام خاصی داشته است و در ماه مبارک رمضان اقدام به اطعام روزه داران، عموما افراد بی بضاعت میکند. این مراسم هرسال در نمازخانه این مدرسه برگزار میگردد که در طی آن، مراسمات سخنرانی، بیان احکام، روضه خوانی و افطار برگزار میگردد.

نکته قابل توجه فعالیت طلاب این مدرسه در جهت برگزاری این مراسم است که طلاب در کنار مسئولین مدرسه از برنامههای فرهنگی تا آماده کردن سفره افطار را خود انجام میدهند و در طول برنامه از قریب به هزار نفر پذیرایی میکنند و از سفره داری خداوند در این ماه به دنبال توفیقات و افزایش برکات در زندگی خود هستند.

حجت الاسلام رضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه ابراهیمیه در رابطه با برگزاری این مراسم، گفت: موقوفات مدرسه علمیه  ابراهیمیه به ده قسمت تقسیم میشود که یک قسمت آن در باب افطار صائمین است که هرساله با فراهم شدن پول این موقوفه اقدام به برگزاری مراسم افطار میکنیم.

وی افزود: امسال تا به حال پانزده شب است که این مراسم را برگزار کردهایم و در شب اول از حدود دویست و پنجاه نفر پذیرایی کردهایم و اکنون این جمعیت به بالای هزار نفر رسیده که عموما هم از افراد کم بضاعت جامعه هستند.

مدیر مدرسه ابراهیمیه کرمان تصریح کرد: از آنجایی که این موقوفه تنها برای روزه داران واقعی میباشد، برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات شرعی، در این مراسم از موقوفه روضه حضرت اباعبدلله الحسین (ع) که از دیگر قسمتهای موقوفه مدرسه است، نیز استفاده کردهایم تا با برگزاری مراسم سخنرانی و روضه خوانی هم شرعیت مساله را برطرف نماییم و هم از این فرصت برای انجام کارفرهنگی بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مورد توجه است این است که در این مراسم عموم فعالیتها با طلاب مدرسه است و طلاب هر روز عصر برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم حاضر میشوند در جهت هرچه بهتر برگزار کردن این برنامه تلاش میکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha