جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 452002
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
صادقی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یکی از اهداف اداره اوقاف و امور خیریه در اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآنو برپایی دوره های قرآنی با محوریت بقاع متبرکه در راستای تبدیل امامزادگان عظیم الشان به قطب های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی در مراسم تجلیل از مربیان قرآن که در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) برگزار شد اظهارکرد: خوشبختانه امروز با کمک و مشارکت مربیان قرآن شاهد آن هستیم که در سراسر استان و حتی در روستاهای محروم کلاس های قرآنی برگزار می شود و این دستاورد بزرگی برای جامعه و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه محسوب می شود.

وی در ادامه به هدف اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اداره اوقاف در اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن برپایی دوره های قرآنی با محوریت بقاع متبرکه در راستای تبدیل امامزادگان عظیم الشان به قطب های فرهنگی و همچنین ایجاد دارالقرآن در کنار حرم مطهر امامزادگان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش و جایگاه مربیان قرآن در مهجوریت زدایی از قرآن  اشاره کرد و گفت: ما که سر سفره قرآن کریم هستیم چه کاری برای قرآن  کرده ایم؟ برای مهجوریت زدایی از قرآن چه کرده ایم؟ برای ترویج فرهنگ قرآن چند وقف جدید ایجاد کرده اید؟ چه میزان برای تبلیغ وقف برای قرآن کریم فعالیت کرده اید؟ ترویج وقف برای قرآن کریم بزرگترین دین شما مربیان کریم است وقف برای قرآن کریم در استان اصفهان بسیار کم است وقف برای برگزاری کلاس های قرآن کریم در استان کم است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: وقف هایی برای ساخت دارالقرآن یا مراکز قرآنی وجود دارد، اما وقف منفعتی برای تامین هزینه های برنامه های قرآنی و همچنین برگزاری کلاس های قرآنی در استان کم است و همین امر نیز اجرای برنامه ها و پرداخت حق الزحمه های مربیان قرآنی را دچار مشکل کرده است.

وی در ادامه افزود: باید به گونه ای برای ایجاد وقف های قرآنی فعالیت کرد که در آینده شاهد توسعه و گسترش بیشتر فعالیت های قرآنی باشیم و بتوانیم حق الزحمه بیشتری به مربیان قرآنی پرداخت کنیم و تعداد بیشتری مربی نیز تحت پوشش داشته باشیم و این امر نیز با همکاری شما مربیان با تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای قران کریم میسر می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای طرح وقف مصحف شریف اشاره کرد و گفت: اجرای طرح وقف مصحف قرآن کریم یکی دیگر از فعالیت هایی اداره اوقاف و امور در راستای ترویج فرهنگ وقف و مهجوریت زادیی از قرآن و همچنین کمک به مناطق محروم جهت تامین قرآن و مفاتیح الجنان است و شما مربیان می توانید با حضوری فعال در این طرح و تبلیغ آن برای توسعه فرهنگ قرآنی گامی هرچند کوچک بردارید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha