پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تجلیل از خانواده اولین شهید روحانی مدافع حرم در نمایشگاه قرآن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که حوزه های علمیه همانند دیگر اقشار مردم حمایت کاملی از دستگاه های نظام دارد، گفت: حوزه های علمیه هدایت دستگاه های اجرایی را به عنوان رسالت اصلی خود می داند و اجازه نمی دهد کوچک ترین انحرافی در این دستگاه ها به نام اسلام به وجود آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در مراسم تکریم و تجلیل از خانواده معظم اولین شهید روحانی مدافع حرم حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری که به میزبانی خبرگزاری حوزه در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن تهران برگزار شد، گفت: ما خودمان را مدیون شهدای بزرگوار می دانیم، چون برای نجات امت اسلامی، دین و پیروزی انقلاب هستی خودشان را تقدیم کردند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: همه ما سر سفره این شهیدان نشسته ایم. لازم می دانیم از خانواده های بزرگوار، پدران و مادران این شهیدان نیز تشکر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با تجلیل از سخنان گرانسنگ پدر شهید مالامیری، شهدا را افتخار امت اسلامی و عالمان شهید پرور را فخر امت اسلامی دانست و عنوان کرد: بنده به نمایندگی از امت اسلامی می خواهم دست این عالم بزرگوار را ببوسم.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود، حوزه های علمیه را خاستگاه انقلاب عنوان کرد و تأکید داشت: حوزه باید انقلابی باشد تا پیشوایی و هدایت جامعه اسلامی به ویژه مسئولین آن را بر عهده بگیرد.

وی یادآور شد: اگر خدای ناکرده حوزه علمیه و روحانیت از راهبری و هدایت دولتمردان و دستگاه های غافل باشد، احتمال انحراف برخی از دولتمردان وجود خواهد داشت و این انحراف از دشمن داخلی و دشمن خارجی نشأت خواهد گرفت. این جا وظیفه حوزه های علمیه تصمیم قاطع برای انقلابی ماندن است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که حوزه های علمیه همانند دیگر اقشار مردم حمایت کاملی از دستگاه های نظام دارد، گفت: ضمن این که حوزه های علمیه حمایت کاملی از دستگاه ها نظام می کند، ولی هدایت آن ها را به عنوان رسالت اصلی خود می داند و اجازه نمی دهد کوچک ترین انحرافی در این دستگاه ها به نام اسلام به وجود آید. همان گونه که روحانیت در عرصه نظامی و تبلیغی جهاد می کند همین آمادگی را برای جهاد در برابر انحرافاتی که ممکن است وارد دستگاه های نظام شود، دارد.

وی همچنین با اشاره به این که حوزه های علمیه در دو عرصه نظامی و تبلیغی، علمی و فرهنگی جهاد می کنند، خاطرنشان ساخت: در عرصه نظامی روحانیت همواره پیشتاز میدان بوده و آن را می توان در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) دید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تأکید کرد: اعتقاد به انقلاب سرلوحه حوزه های علمیه و طلاب است و برای دفاع از اسلام و انقلاب سر دادن چه باشد، حاضر است تکه تکه شده و بدنش سوخته شود.

وی افزود: روحانیت در عرصه جهاد علمی، تبلیغی و فرهنگی نیز همواره در صحنه حضور داشته و از پرچمی که امام راحل بلند کرده اند و رهبر معظم انقلاب آن را برافراشته نگه داشته اند، دفاع می کند. تبلیغ ما نیز در دو عرصه داخلی و خارجی خواهد بود.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه بیان داشت: ما معتقدیم انقلاب را باید به جهان صادر کنیم. فرهنگ مقاومت، استقلال، مقابله با ظلم و... را فریاد بزنیم و در این راه باز نخواهیم ایستاد. صدور انقلاب ادامه خواهد داشت و رسالت ما زمانی در این راه تمام می شود که حضرت ظهور(عج) کرده و در رکاب ایشان به خدمت بپردازیم. ما پای این رسالت ایستاده ایم و پای این عهدنامه را با خون عزیزانمان امضا کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانیدر پایان از برگزاری مراسم بزرگداشت برای 18 شهید روحانی طی دو سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha