چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بخش ناشران بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم(۳۵)

حوزه/ در این روش سودجویان با فرد مورد نظر تماس گرفته و خود را به عنوان متصدی یک غرفه همانند غرفه رادیو قرآن معرفی می کنند و از فرد مورد نظر درخواست می کنند تا شماره کارتی را برای واریز پول بدهد...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، امسال بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران از تاریخ 29 اردیبهشت تا 14 خرداد بر پا شده و همه روز علاقه مندان فراوانی در آن حضور پیدا می کنند.

خوشبختانه برنامه های امسال نمایشگاه از تنوع خوبی برخوردار بوده و تقریباً برای تمامی گروه های سنی برنامه تدارک دیده شده است.

یکی از برنامه های جذاب و البته پر طرفدار بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزاری مسابقات مختلف برای کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و... است.

این مسابقات دارای جوایز معنوی همانند سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، اعطای قرآن و قلم قرآنی و... و نیز جوایز مادی است. جوایز مادی مسابقات هم به دو صورت کارت به کارت و نقدی تقدیم حضور برندگان می شود که البته کارت به کارت در این میان سهم به سزایی دارد.

همین پرداخت جوایز مادی به صورت کارت به کارت پای سودجویان را به نمایشگاه قرآن باز کرده تا بتوانند با شگرده های مختلف از این فرصت به دست آمده پولی به جیب بزنند.

یکی از شگرد های سودجویان، تماس با برخی از افراد و درخواست شماره کارت، تاریخ انقضاء و حتی cvv2 کارت برای واریز پول(جایزه نقدی) است.

در این روش سودجویان با فرد مورد نظر تماس گرفته و خود را به عنوان متصدی یک غرفه همانند غرفه رادیو قرآن معرفی می کنند و از فرد مورد نظر درخواست می کنند تا شماره کارتی را برای واریز پول اعلام کند. پس از گرفتن شماره کارت، مدعی می شوند که باید شماره انقضاء کارت نیز به آن ها داده شود تا در سیستم ثبت کنند. در مرحله بعدی شماره cvv2 را هم درخواست می کنند.

هر چند این شگرد قدیمی شده، ولی همچنان آن را می توان برای افراد ساده لوح پیاده کرد و از خوش خیالی آن ها سوء استفاده کرد.

این مهم می طلبد تا مسئولان عاملان را شناسایی کرده و با آن ها برخورد کنند. مردم نیز دقت لازم را داشته و فریب سودجویان را نخورد. مردم بزرگوار باید توجه داشته باشند که برای واریز پول تنها شماره کارت لازم است نه چیز دیگر.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha