جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به تأثیر فضای معنوی و با کرامت خانواده در جلوگیری از آلوده شدن فرزندان به گناه اشاره کرد و گفت: والدین برای جلوگیری از زیرپا گذاشتن حیاء توسط فرزندان باید ابتدا خودشان حیاء را در بین خود و خانواده حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در سلسله برنامه درس‌هایی از قرآن که ویژه ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، به تشریح عوامل و موانع گناه پرداخت و اظهار کرد: ایمان به خداوند و معاد، آگاهی و کسب شناخت نسبت به خطرات گناه و دوست خوب را می‌توان به عنوان تعدادی از عوامل بازدارنده گناه معرفی کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه عدم خودشناسی موجب آلوده شدن انسان به گناه می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که انسان را به گناه می‌کشاند این است که انسان به قدر،‌ ارزش و منزلت خویش آگاهی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تأکید کرد: خداوند در قرآن بارها از کرامت و فضیلت انسان و اینکه تمام عالم را برای انسان و در تسخیر او خلق کرده، سخن گفته است، بنابراین برای جلوگیری از آلوده شدن به گناه باید قدر و ارزش خود را بدانیم و آگاه باشیم که پیامبران، فطرت، عقل و همچنین کرامت و فضیلت انسان برای هدایت ما آفریده شده است.

وی با تأکید بر شخصیت سازی به ویژه برای فرزندان، ابراز کرد: باید به فرزندان شخصیت بدهیم و به فضاسازی مثبت در منزل، مدرسه، مسجد و ... بپردازیم تا فرزندانمان با حضور در این فضاهای با کرامت و در کنار افراد متشخص و مؤمن، از آن‌ها تأثیر مثبت بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: اگر فضای خانواده و روابط بین پدر و مادر بر محور کرامت و احترام استوار باشد، فرزندان نیز به خوبی تربیت خواهند شد، اما اگر خانه از این عنصر تهی باشد و والدین به آزار و اذیت یکدیگر بپردازند، فرزندان جسور و بد دهن خواهند شد.

رئیس ستاد اقامه نماز به بیان راه‌کارهای تربیتی فرزندان با توجه به آیات الهی پرداخت و عنوان کرد: والدین برای جلوگیری از زیرپا گذاشتن حیاء توسط فرزندان و آلوده شدن به گناه باید خودشان حیاء را  حفظ کنند؛ متأسفانه امروز برخی از منازل و ساختمان‌ها، فیلم‌ها و لباس‌های والدین، حیاء را در خانواده‌ها از بین می‌برد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در پایان گفت: برای فرزندانتان نام نیکو و خداپسند انتخاب کرده و آن‌ها را با کرامت و شایسته صدا و با آن‌ها با عدالت و بدون تبعیض رفتار کنید، با آن‌ها با صداقت و راستگویی سخن بگویید چرا که دروغ اساس و پایه بی‌اعتمادی فرزندان به والدین است؛ همچنین از آن‌ها مشورت بخواهید و سخنان و پیشنهاد‌هایشان را بررسی و به آن‌ها عمل کنید.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha