پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی در خطبه های نماز جمعه گفت: برخی ویژگی ها و رفتار ها هستند که منجر به نابودی امت ها و نازل شدن عذاب الهی می شود، لذا انسان باید از آن برحذر باشد که برخی از آن ها تکبر، حسادت، خودپسندی، زیاده روی و اسراف است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده حضرت  آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: برخی ویژگی ها و رفتار ها هستند که منجر به نابودی امت ها و نازل شدن عذاب الهی می شود، لذا انسان باید از آن برحذر باشد.

وی ادامه داد: این ویژگی ها اساس و ریشه پستی هاست که از جمله آن ها؛ تکبر، حسادت، خودپسندی، زیاده روی و اسراف است و نتایج آن این است که راه قلب، گوش و چشم نسبت به پذیرش حق بسته می شود و انسان خود و دیگران را از پیروی حق باز می دارد.

نماینده حضرت  آیت الله سیستانی تصریح کرد: این صفات گاهی انسان را به حیله گری و توطئه چینی علیه اصلاح گران، شکنجه و زندانی کردن آنها وادار می کند، همچنان که این مسئله برای پیامبران پیش آمد.

وی اشاره کرد: ائمه اهل بیت (ع) به این صفات دعوت نکردند، بلکه خواستار آراستگی به تواضع و قبول کردن حق شدند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی افزود: تکبر، حسد و خودپسندی بیش از حد از کسانی که اهل بیت (ع) را دوست دارند، به دور است.

وی با اشاره به اینکه حسد قابیل را به قتل هابیل وادار کرد؛ چرا که هابیل از او باتقوا تر بود، گفت: این مسئله در زمینه های سیاسی، اجتماعی، عشایری و روابط کاری مطابقت دارد.

روزه حقیقی آراستگی به اخلاق نیک و دل پاک است

امام جمعه کربلا با تاکید بر اینکه انسان با عمل صالح، پیروی از حق و پاک کردن قلب و نفس از حسد، کینه و تکبر خودش را تهذیب می کند، افزود: بسیاری از مشکلاتی که پیش می آید به خاطر این صفات ناپسند است.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: روزه حقیقی تنها به معنی نخوردن و نیاشامیدن و نماز خواندن نیست بلکه آن آراستگی به اخلاق نیک و دل پاک است.

نماینده حضرت  آیت الله سیستانی خواستار پایبندی به نظم عمومی و مسائل مربوط به ترافیک و رانندگی شد و تاکید کرد: باید نظافت عمومی در خیابان ها، محله ها، بازار، مدرسه ها و غیر آن رعایت شود و این وظیفه شهروندان و دولت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha